Fata de Toyota, care a vandut 700.000 de masini-hibrid in 2010, Grupul Peugeot-Citroen (PSA) este mult mai modest, propunandu-si sa comecializeze pana la 20.000 de masini electrice pe an, cel putin pe termen scurt.
Peugeot va aduce destul de curand pe piata doua modele noi de hibrizi: „3008”, care a fost lansat vara trecuta, si „508” ce va fi accesibil din primavara anului 2008. Citroen va veni, la randu-i, cu modelul denumit „DS5”.
Un obiectiv deloc ambitios, comenteaza ziarul francez ”La Tribune”. Dar si nemtii de la Audi sau BMW sunt la fel prudenti.
Intr-un comunicat intern al PSA se afirma ca „anual, sunt vandute 8.000 de unitati din modelul hibrid Peugeot 3008”.
Peugeot 3008 a fost lansat vara trecuta. Acest vehicul compact va fi primul model diesel hibrid din lume. Este puternic, are 200 de cai-putere, rotile din spate sunt puse in functiune de un motor electric si nu va emite decat 100 de grame de dioxid de carbon la suta de kilometri, sau cel putin cat un Peugeot 7, modelul citadin de baza.
In vara lui 2012, compania va comercializa modelul 508 hibrid, cu aceeasi mecanica. De la 4.000 pana la 6.000 de vanzari sunt asteptate in Franta, in a doua jumatate a acestui an.
O versiune break – al carei design seamana cu cel al unui 4X4 Audi A4 Allroad – va constitui apoi varful gamei Peugeot. Intre cele doua modele, Citroen va introduce, la inceputul lui 2012, berlina break DS5, model hibrid, cu caracteristici identice. Se asteapta sa fie vandute intre 3.000 si 5.000 de unitati.
Seria limitata se explica prin faptul ca un cost suplimentare suportat de client se va situa fi intre 3.000 si 5.000 de euro, prin comparatie cu versiunile diesel, care sunt cele mai scumpe din fiecare gama. Un pret de plecare pentru 508 ar putea fi in jur de 40.000 de euro.
Tehnologia hibrida este complexa si include o dubla motorizare. Motorul electric faciliteaza demarajul si furnizeaza putere suplimentara motorului termic. In schimb, autonomia masinii in optiunea electrica este de 2-3 kilometri.
Este lesne de inteles de ce constructorii europeni au inceput sa se lanseze puternic in productia de hibrizi, dupa japonezii de la Toyota si americanii de la Ford sau General Motors.
Deoarece scaderea consumului de combustibili si a emisiilor de dioxid de carbon, generata de sistemul hibrid, se afla in atentia tuturor, mai ales in Japonia si America de Nord, unde masinile pe benzina, in mod traditional mari devarotoare de combustibil, conduc detasat. In Europa, unde dieselul ramane rege, vanzarile de hibrii sunt mai mici.
Cu exceptia dieselului hibrid. Dar tehnologia este inca destul de sofisticata, iar costul suplimentar se adauga celui cu motorul diesel, care este deja destul de costisitor.