Gardianul: Cazurile Nemirschi si Udrea au cel putin un actor comun

• Ancheta parlamentara in cazul ministrului mediului, Nicolae Nemirschi, intra intr-o noua faza. Comisia de ancheta va relua marti audierile, ministrul Nemirschi fiind chemat sa dea explicatii cu privire la unele ilegalitati in derularea contractelor cu firma ARS Advertising, care a subcontractat ilegal serviciile de publicitate aferente POS Mediu catre Best Advertising. Audierile au loc dupa ce Garda Financiara a constatat nereguli grave in derularea contractului

• Firma Best Advertising este implicata si in scandalul atribuirii contractului “Turist in Romania”, castigat recent la un pret pe care competitorii l-au calificat ca fiind “de dumping”. Prin urmare, televiziunile care urmau sa difuzeze spoturile le-au refuzat, motivand pretul ridicol de mic. Totodata, Best Advertising a fost aleasa de catre ministerul condus de Elena Udrea sa difuzeze spoturile de promovare a Romaniei turistice pe CNN

• Raportul Garzii Financiare arata ca ARS Advertising a subcontractat serviciile de promovare ale POS Mediu catre Best Advertising, pastrandu-si pentru “intermediere” comisioane de 22% din valoarea contractelor. Autoritatea de Monitorizare a Achizitiilor Publice va solicita, luni, Consiliului Concurentei demararea unui control referitor la constituirea unui cartel intre firmele ARS Advertising, ART Advertising si Best Advertising, abonate la contracte cu statul

Cele doua contracte primite de ARS Advertising de la Ministerul Mediului, in 2008 si 2009, pentru a asigura publicitatea POS Mediu, au fost subcontractate firmei Best Advertising, arata un raport al Garzii Financiare, trimis Comisiei de ancheta «Nemirschi». Citand documentul, deputatii spun ca firma condusa de Gabriel Stefanescu si-a pastrat circa 22% din suma primita de la stat, iar restul banilor i-a virat catre subcontractor.

“In contractele cu ministerul nu se pune problema unui subcontractant. In plus, cei de la ARS Advertising au raportat cum au desfasurat ei contractele, cu timpi de difuzare si alte amanunte, dar nu mentioneaza ca ar fi fost vorba de colaboratori. Pe de alta parte, Garda Financiara arata ca tot blocul de servicii a fost dat catre Best Advertising”, ne-a declarat Attila Korodi, fost ministru al mediului, membru in Comisia «Nemirschi». Astfel, nota Garzii Financiare arata ca pe 15 decembrie 2008 a fost incheiat un contract intre ARS Advertising si Best Advertising pentru derularea activitatilor de promovare a axelor din POS Mediu, document care a fost reinnoit la 1 mai 2009 printr-un aditional. Acest fapt incalca legislatia privind achizitiile publice, sustin deputatii, deoarece in anunturile de atribuire afisate pe e-licitatie.ro este specificat «negru pe alb» ca serviciile nu pot fi subcontractate.

Garda Financiara va descinde la Best Advertising

“ARS Advertising este un paravan, iar toate lucrarile s-au derulat prin cea de-a doua firma (Best Advertising, n.n.). La contractul initial de 1,2 milioane de euro, ARS a pastrat, conform notei primite de la Garda Financiara, peste 7 miliarde de lei vechi, iar la cel de-al doilea (de 500.000 de euro, n.r.) a pastrat 3,7 miliarde de lei vechi”, ne-a precizat deputatul Gheorghe Ialomitianu, raportor financiar al Comisiei “Nemirschi”. “Din documentele prezentate de Garda Financiara se observa clar ca nu au fost realizate anumite spoturi si, prin urmare, nici nu au fost difuzate. Este o masinarie bine pusa la punct, care vizeaza acapararea banilor statului”, sustin surse apropiate comisiei de ancheta.

Deputatii mai sustin ca raportul de receptie al primului contact, cel care viza promovarea a 4 axe din POS Mediu, nu are nici o baza reala. “Desi are semnaturile Ministerului Mediului si ale reprezentantilor ARS Advertising, raportul nu se bazeaza pe date reale. Nu exista decontari si se observa facturi anulate, pentru ca nu au fost prestate unele servicii”, ne-a mai precizat Ialomiteanu. In consecinta, deputatii vor continua ancheta si vor cere noi verificari ale Garzii Financiare pentru a scoate adevarul la lumina. “Trebuie sa continuam audierile pentru ca, evident, cineva a mintit. Este important sa aflam daca Ministerul Mediului stia de acest subcontractor sau, daca nu, de ce nu a aflat, intrucat ordonatorul principal de credite este principalul responsabil de gestionarea banilor. Am sa sustin si oportunitatea unui control al Garzii Financiare la Best Advertising pentru a vedea exact cum a fost derulat contractul obtinut de la ARS Advertising”, ne-a declarat Sulfina Barbu, vicepresedintele comisiei de ancheta “Nemirschi”.

Reprezentantii Ministerului Mediului ne-au declarat ieri ca nu au fost informati de ARS Advertising ca aceasta ar fi subcontractat catre Best Advertising. “Firma a dat declaratie pe propria raspundere potrivit careia nu exista subcontractori, iar noi monitorizam raportele acestora, nu controlam mai aprofundat”, ne-au precizat reprezentanti ai ministerului. Pe de alta parte, conducerea ARS Advertising sustine ca nu a anuntat Ministerul Mediului deoarece nu este vorba de un subcontract.

“Noi am cumparat anumite servicii de la Best Advertising, iar altele le-am realizat noi, inclusiv partea de client service. Nu riscam sa subcontractam pentru ca pierdeam garantia de buna realizare”, ne-a declarat Gabriel Stefanescu, administratorul ARS Avertising. Stefanescu sustine cu nu a existat nici o problema in colaborarea dintre cele doua firme in difuzarea publicitatii pentru cele 5 axe ale POS Mediu. “Am mai avut si alte colaborari cu aceasta firma, deoarece este «media shop competitive». In plus, ei nu primesc nici un leu in cazul in care nu respecta in totalitate indicatiile noastre”, a mai spus el. Totodata, administratorul a tinut sa ne precizeze ca motivul pentru care doar anumite companii lucreaza cu statul tine de greutatea cu care institutiile publice isi achita facturile si de problemele de imagine pe care le risca, in urma unor verificari precum cea de la Ministerul Mediului. “Sunt companii care nu vor sa lucreze cu statul din cauza intarzierilor la plata facturilor sau a unor chestiuni ca cele de acum, care ne afecteaza imaginea”, a adaugat Gabriel Stefanescu.

Consiliul Concurentei, sesizat cu privire la constituirea unui cartel in publicitate

Autoritatea Nationala de Reglementare si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP) a solicitat Consiliului Concurentei demararea unui control referitor la constituirea unui cartel pe piata de publicitate. “Maine (astazi, n.r.) se va face hartia, iar luni va fi trimisa catre Consiliul Concurentei o solicitare privind existenta unui monopol pe piata de publicitate media intre ARS Advertising, ART Advertising si Best Advertising”, ne-au declarat surse avizate. Pe de alta parte, ANRMAP a anuntat la audierile din 28 iulie de la Camera Deputatilor ca va sesiza si Curtea de Conturi in legatura cu contractele atribuite de Ministerul Mediului catre firma ARS Advertising. In urma unor verificari realizate de ANRMAP a rezultat ca primul contract cuprinde nereguli, iar cel de-al doilea s-a realizat cu incalcarea legii.
 

spot_img

Ultimele știri