Gap Inc. si-a redus amprenta de carbon cu 20% in ultimii cinci ani prin ajustarile aduse la sistemul de iluminat, prin folosirea energiei regenerabile si prin programele de management al energiei, informeaza GreenBiz.
Ca membru al programului Climate Leader, desfasurat de Agentia americana de mediu (EPA), Gap s-a angajat sa isi reduca emisiile cu 11% intre 2003 si 2008, dar a reusit sa isi depaseasca tinta.
Compania si-a alcatuit un Consiliu de mediu in 2008 pentru a-si imbunatati performantele energetice, managementul deseurilor si sustenabilitatea designului si a materialelor. Consiliul este format din directori executivi si manageri ai tuturor brandurilor Gap si se reuneste in fiecare semestru pentru a identifica solutii si oportunitati.
Gap trece in prezent printr-o evaluare a amprentei sale de carbon, programata sa se incheie la sfarsitul acestui an. Raportul va oferi detalii despre consumul de energie, apa si deseurile rezultate in peste 2.800 de magazine si centre de distributie, 11 sedii centrale si cinci studiouri de design. Magazinele Gap sunt de departe cei mai mari consumatori din lantul de distributie. Ele sunt responsabile pentru 82% din consumul de energie in 2008 si.
Compania si-a redus si cantitatea de deseuri si intentioneaza sa implementeze un program prin care cantitatea de carton folosita va scadea cu 57.000, echivalentul unei economii de 20 de milioane de dolari anual. In plus, Gap a introdus in 2008 o politica prin care toti furnizorii de denim trebuie sa indeplineasca o serie de standarde pentru apa reziduala.
Foto: www.gap.com