Reprezentantii unora dintre cele mai verzi companii din tara si din strainatate au impartasit in cadrul Green Conference exemple de proiecte de mediu de succes pe care le-au implementat.
Florina Serban, CSR Coordinator Cosmote, a prezentat exemplul Green Office, un proiect intern al companiei prin care angajatii au fost incurajati sa reduca consumul de resurse si sa colecteze selectiv deseurile.
Green Office se afla deja in al doilea an de desfasurare in birourile din Bucuresti ale Cosmote, dar si in magazinele partenere. In cadrul proiectului, 700 de angajati au luat parte la un training voluntar despre problemele de mediu si importanta reducerii impactului asupra acestuia.
Un alt exemplu a fost prezentat de Delia Gorgos, Senior Consultant, WSP Romania, care a vorbit despre un sistem de monitorizare a consumului de energie si a impactului asupra mediului, precum si a posibilitatilor de reducere a acestuia. Programul PACT (Personal Allowance Carbon Tracking) se adreseaza companiilor si industriei, iar monitorizarea amprentei de carbon poate duce la economii de peste 30% la energie si resurse.
Recolamp a prezentat campania de promovare a Colturilor Verzi pentru colectarea surselor de iluminat uzate si a deseurilor electronice si electrocasnice. Potrivit lui Alex Laibar, Customer Care Manager Recolamp, Colturi verzi au fost amplasate in companii, retail, unitati sanitare si chiar in pentitenciare. Pentru viitor, unul dintre obiectivele organizatiei este de a creste numarul de Colturi Verzi din institutiile publice.
Subiectul colectarii selective a fost continuat de Lorita Constantinescu, PR & Communication Manager, Eco-Rom Ambalaje. Ea a vorbit despre Caravana colectarii selective, o campanie de incurajare a colectarii separate a diferitelor tipuri de deseuri. Lorita Constantinescu a adaugat ca, dintre categoriile care au posibilitatea sa colecteze selectiv deseurile, grupul care face acest lucru este format din femei cu varste intre 18 si 29 de ani, iar cei care nu colecteaza selectiv deloc sunt barbatii din aceeasi grupa de varsta.
Mona Nicolici, CSR Communication Manager Petrom, a prezentat succesul campaniei Scoala lui Andrei, parte a proiectului Tara lui Andrei.
„Am orientat acest proiect catre copii deoarece ei sunt cei mai receptivi fata de obiceiurile bune si ii pot influenta cu usurinta si pe parintii si prietenii lor”, a declarat Mona Nicolici.
Scoala lui andrei a inclus un concurs de lucrari practice in scoli, pe teme ecologice, de leadership si de comunicare. De asemenea, copiii au propus solutii pentru comunitatile in care traiesc si 189 de proiecte au fost inscrise in concurs. In afara premiilor si finantarilor primite, copiii au fost incurajati sa protejeze mediul si sa fie cat mai activi pe platforma taraluiandrei.ro, unde fiecare actiune eco pe care o fac se transforma in copaci plantati.
La prima editie a Green Conference s-au dezbatut responsabilitatea companiilor fata de mediu si necesitatea integrarii acesteia in cultura corporativa si practica organizatiilor.
Foto: Anita Vizireanu/Green Report