Vânzările de mașini electrice și hibride plug-in în Uniunea Europeană aproape s-au triplat şi au ajuns anul trecut la peste 1 milion de vehicule, reprezentând mai mult de 10% din vânzările totale, potrivit Asociaţiei Producătorilor de Automobile Europene (ACEA).
Creșterea vânzărilor arată că vehiculele electrice au devenit produse mainstream, după mai mulţi ani în care au fost un produs de nişă. În plus, creşterea vânzărilor de automobile electrice a venit într-un an în care vânzările totale de automobile în UE au scăzut cu aproape 24% până la 9,9 milioane de unităţi, din cauza carantinei impuse de COVID-19.
Datele publicate de ACEA au arătat că vânzările de maşini complet hibrid şi hibride plug-in au crescut la 1,046 milioane de vehicule de la 387.808 în 2019.
Vânzările de autoturisme hibride care se încarcă singure au crescut cu 59% până la 1,182 milioane anul trecut în timp ce vânzările de vehicule cu motoare pe benzină şi motorină au scăzut cu 37% şi respectiv 32%, arată datele ACEA.
Cu toate acestea, mașinile pe benzină au rămas cele mai vândute, reprezentând 48% din totalul vânzărilor din UE.
Pe lângă faptul că trebuie să îndeplinească noile ţinte stricte privind emisiile de carbon introduse în UE, constructorii auto au beneficiat şi de subvenţiile guvernamentale pentru vehiculele electrice, subvenţii care au fost incluse în programele naţionale de revenire din pandemie, în special în Franţa şi Germania.
Vânzările de vehicule complet electrice s-au dublat la 538.772 față de 247.854 cu un an mai devreme.
Citeşte şi: