Unele dintre cele mai mari corporații ale lumii, printre care Microsoft, Diageo, Tesco și Ericsson, alături de organizații non-guvernamentale și municipalități , care preprezintă pste 150 de milioane de oameni, au format o coaliție de 400 de membrii semnatari, care are ca scop sprijinirea obiectivelor noului acord climatic semnat sâmbăta trecută la Paris.
„Municipalități, regiuni, întreprinderi, investitori, grupuri ale societății civile, sindicate provenind din toate sectorele de activitate și din toate colțurile lumii, suntem conștienți că schimbările climatice periculoase amenință capacitatea noastră și a generațiilor viitoare să trăiască și să prospere într-o lume sigură. Ne dăm seama, de asemenea, că luarea de masuri puternice de reducere a emisiilor nu poate reduce numai riscurile schimbărilor climatice, ci și oferă o mai bună creștere și dezvoltare durabilă. Ca urmare, ne reafirmăm angajamentul nostru puternic pentru un climat sigur și stabil, în care creșterea temperaturii este limitată la sub 2 grade Celsius”, se arată în textul angajamentului.
Declarația semnată de asemenea de companii precum Verizon, Johnson & Johnson, Vodafone sau Nestle subliniază că mediul de afaceri „va lua măsuri concrete în prezent, și fără a aștepta intrarea în vigoare a acordului în 2020, atât individual, cât și în cooperare, pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră la un nivel de siguranță și de a construi capacitatea de adaptare față de aceste schimbări care au deja loc”.
Citește și:
Povestea COP21. Când și în ce condiții acordul de la Paris devine obligatoriu pentru statele lumii