Peste 200 de milioane de masini pe soselele din China, pana in 2020

Daca traficul auto da deja mari batai de cap autoritatilor chineze, boom-ul economic si cresterea nivelului de trai al populatiei va aduce in 10 ani un numar urias de autoturisme noi pe soselele Chinei.

Pana in 2020, numarul masinilor va ajunge la peste 200 milioane, avertizeaza oficialii guvernamentali chinezi, citati de agentia de presa Xinhua.

„Avand in vedere problemele de mediu si de energie cu care ne confruntam, intensificarea eforturilor de promovare a automobilelor eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil a devenit o chestiune vitala pentru industrie”, a declarat Wang Fuchang, oficial din partea Ministerului Industriei si Tehnologiei Informatiei din China, in cadrul unui forum international pe tema dezvoltarii industriei auto.

Wang spune ca unul dintre principalele obiective ale Chinei pentru urmatorul deceniu trebuie sa fie cresterea numarului de masini electrice pe piata auto din China.

Obiectiv: 5 milioane de autovehicule electrice

China intentioneaza sa devina cea mai mare piata de vehicule electrice, stabilindu-si un obiectiv de 5 milioane de astfel de masini pana in 2020. Tot pana atunci, chinezii isi mai propun sa vanda anual peste 15 milioane de masini eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil.

In 2009, China devenise cel mai mare producator si cea mai mare piata de automobile din lume, intrecand chiar si SUA.
Insa industria auto din China, aflata in plina dezvoltare, aduce dupa ea si o severa poluare atmosferica, a explicat in cadrul aceluiasi forum Liu Zhiquan, oficial din partea Ministerului Mediului din China.

O cincime dintre orasele chineze sufera de o grava poluare atmosferica, in timp ce o treime dintre cele 113 orase majore din China nu au reusit sa atinga standardul national II de calitate a aerului, a spus Liu.

Ambuteiaje de sute de kilometri

China e practic obligata sa se gandeasca din timp la o strategie, deoarece situatia de pe unele artere importante ale tarii a devenit deja critica. Peste 10.000 de camioane si alte cateva mii de vehicule formasera vineri un ambuteiaj de circa 120 de kilometri, pe o autostrada din nordul Chinei.

Acesta este al doilea mare ambuteiaj de care au avut parte soferii chinezi in ultimele saptamani. O alta coada de masini, intinsa pe aproape 100 de kilometri, s-a format si in august pe autostrada Beijing-Zhangjiakou, avand o durata de noua zile.

Blocajele de pe cele doua autostrazi importante din China au fost provocate de lucrarile la infrastructura rutiera. In perioada reparatiilor, s-a circulat cu viteze de 3 km/h in zona afectata de lucrari.

Sorina Covrig

spot_img

Ultimele știri