Peru construiește o autostradă prin aria naturală cu cea mai bogată biodiversitate din lume

Parcul Național Manu din Peru a fost desemnat, anul trecut, cea mai bogată arie naturală din lume în ce privește diversitatea de amfibieni și reptile, depășind chiar și parcul Yasuni din Ecuador. Manu este o rezervație a biosferei Unesco din sud-estul Amazonului peruvian, unde Unesco susține că biodiversitatea este mai bogată ca în orice alt loc din lume. 

4074265035_06b02707dd_z

Parcul Național Manu se confruntă, însă, cu multe pericole care amenință biodiversitatea. Pe lângă pericolul exploatărilor de gaz care planează de ani de zile asupra ariei protejate din cauza depozitelor de hidrocarburi existente, aria protejată este amenințată și de extinderea rețelei de autostrăzi din Peru. Ramura sudică a “autostrăzii junglei”, denumită PE-5S, urmează să intre în parcul national Manu, informează The Guardian.

Potrivit Ministerului Transporturilor și Comunicațiilor din Peru, lungimea totală a PE-5S va fi de 1.000 de kilometri, doar 109 de kilometri fiind realizați deocamdată. Harta proiectului arată că autostrada va traversa parcul național Manu și va intra într-o rezervație “intangibilă” pentru populația indigenă care trăiește în izolare. De asemenea, va intra în două alte arii naturale protejate: rezervația națională Tambopata și parcul național Bahuaja Sonene.

Potrivit organizației Peru Equidad, au fost făcuți deja primii pași pentru construcția autostrăzii. În 2011, Unesco și-a exprimat îngrijorarea privind presiunile asupra ariilor protejate și a cerut guvernului peruvian un studiu al impactului asupra mediului care trebuie să apară în februarie anul trecut, dar nu s-a întâmplat.

Construcția drumurilor în zone fragile precum pădurile tropicale precum Amazonul au efecte devastatoare, avertizează oamenii de știință. Prin efecte se numără deranjamentul solului, indundații, poluare, dar și expunerea zonelor inaacesibile la vânătoare, colonizare sau exploatare a resurselor.

Puteți citi și:

Autostrada din Hamburg, acoperită cu pajiști și traversată de piste ciclabile

Romania are nevoie de 1700 km de perdele forestiere

spot_img

Ultimele știri