PepsiCo România a anunțat achiziția primului său autocamion electric, modelul Volvo FM Electric 4×2, care va contribui la aprovizionarea cu materii prime și cartofi a fabricii de snacks din Popești-Leordeni. Ca parte a programului pep+ (PepsiCo Positive), acest anunț reprezintă un pas către reducerea amprentei de carbon și promovarea sustenabilității în întregul lanț de aprovizionare al PepsiCo. Adăugarea acestui autocamion electric la flota din România, susține angajamentul global al PepsiCo de a atinge emisii nete zero până în 2040.
La sfârșitul anului 2023, flota PepsiCo România a ajuns la 80% vehicule hibride. Pe baza datelor și recomandărilor furnizate de producătorul auto ales pentru achiziția respectivă, PepsiCo estimează o reducere de 15% a emisiilor de CO2 în 2023 față de 2022 și o scădere de 46% față de 2015. În plus, în primăvara acestui an compania a anunțat o investiție de 2,1 milioane de dolari în peste 3.000 de panouri fotovoltaice la cele trei fabrici din România, care înseamnă o reducere anuală a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 500 de tone.
„Prin achiziționarea primului nostru autocamion electric, ne confirmăm angajamentul nostru ferm față de sustenabilitate și reducerea impactului asupra mediului. Alegerea modelului Volvo FM Electric 4×2 reflectă nu doar obiectivele noastre de eficiență, ci și determinarea noastră de a adopta tehnologii avansate pentru un viitor mai sustenabil. În plus, este un pas important care ne va ajuta să testăm și să facem progrese semnificative în găsirea unor metode mai sustenabile de transport în cadrul operațiunilor noastre locale”, a declarat Daniel Drăgușin, supply chain director, PepsiCo România.
Modelul Volvo FM Electric 4×2 are o capacitate totală instalată de 540 kWh (6 module de baterii de 90kWh fiecare) și poate susține o autonomie în sarcină (40 tone) de până la 300 km per ciclu de încărcare. Cel mai nou autocamion al PepsiCo va fi încărcat la stațiile proprii ale companiei din fabrica din Popești Leordeni, unde anul trecut au fost instalate stații cu „capacitate de încărcare rapidă” pentru vehicule grele.
Volvo FM este un model electric care combină eficiența energetică și versatilitatea pentru o multitudine de aplicații de transport.
“Autocamioanele noastre electrice sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor la nivel de grup: 50% până în 2030 și 100% până în 2040. Ele nu doar că ajută la decarbonizare, dar oferă și eficiență energetică, folosesc energie regenerabilă și funcționează silențios, ceea ce le face ideale pentru utilizarea urbană și pe timp de noapte”, a declarat Per Forsberg, director general Volvo România.
PepsiCo a generat o cifră de afaceri de peste 91 de miliarde dolari în 2023.