In incercarea de a stimula vanzarile de autovehicule, afectate de criza economica, guvernul rus a lansat, ieri, un program de tip “Rabla”, asemanator cu programele care au dus la cresterea vanzarilor de autovehicule in Europa si SUA in 2009, insa cu deosebirea ca versiunea rusa are prevederi protectioniste.
Pana la data de 1 noiembrie 2010, cei care renunta la un autovehicul mai vechi de 10 ani, fabricat fie si sub marca straina, pe teritoriul Rusiei, vor primi un certificat pentru 50.000 de ruble (aproximativ 1.202 euro) cu care sa achizitioneze unul din cele 66 de modele de autoturisme produse in Rusia. Banii oferiti de guvernul rus reprezinta aproximativ a sasea parte din pretul unui Logan sau al unui Sandero. Guvernul spera sa dinamizeze vanzarile celui mai mare constructor auto rus, Avtovaz, insa constructorii auto straini care produc autoturisme in Rusia vor putea sa profite si ei.
Ministerul Industriei din Rusia a publicat pe pagina sa de Internet o lista a celor 1.569 de dealeri auto din 74 de regiuni din Rusia si a celor 153 de statii de colectare a autoturismelor vechi din 49 de regiuni din Rusia care vor participa la acest program. Ministrul rus al Industriei, Viktor Hristenko, a subliniat ca fondurile alocate pentru acest program (10 miliarde de ruble) vor fi suficiente doar pentru 200.000 de automobile noi.
Potrivit lui Hristenko, in Rusia exista aproximativ 14 milioane de proprietari de autoturisme mai vechi de zece ani. Piata auto din Rusia, considerata odata drept una din cele mai promitatoare din Europa, a inregistrat in 2009, comparativ cu 2008, un recul de 49%. In ianuarie 2010 tendinta de recul a continuat, fiind inregistrata o scadere de 37% in ritm anual.