Summitul climatic de la Copenhaga (COP15) indeamna lumea sa isi reduca amprenta de carbon. Dar oare evenimentul in sine cat este de prietenos cu mediul?
Aproximativ 15.000 de oameni se deplaseaza pana la summit, la care se adauga si 2.000 de jurnalisti. Multi dintre ei aleg avionul, desi organizatorii incurajeaza oamenii in mod oficial sa vina cu trenul, relateaza Telegraph.
Organizatorii marelui eveniment vor monta 900 kilometri de cabluri pentru computere si vor aseza circa 150.000 de kilometri patrati de covor. Peste 200.000 de mancaruri vor fi servite, iar vizitatorii vor bea peste 200.000 de cesti cu cafea.
Pentru a avea o amprenta de carbon cat mai scazuta, Bella Centre din Copenhaga, locul in care se tine conferinta, a diminuat emisiile cu 20% prin implementarea unei serii de masuri de reducere a consumului energetic.
De asemenea, proprietarii hotelurilor din Copenhaga au fost incurajati sa adopte masuri mai prietenoase cu mediul precum izolarea termica si folosirea prosoapelor in camere mai mult decat o singura noapte.
Delegatii sunt sfatuiti sa foloseasca mijloacele de transport in comun si sa bea apa de la robinet in loc de apa imbuteliata. Acestia nu vor primi cadouri sau diplomate pentru conferinta. In schimb, acesti bani vor fi investiti in 11 burse de studiu pentru studenti din intreaga lume care vor veni sa studieze la universitatile din Danemarca.
Mai mult decat atat, delegatii pot avea parte si de relaxare eco. Acestia pot inchiria biciclete, pot merge la un salon de infrumusetare ecologic din oras sau se pot distra pe patinoarul din Copenhaga care nu foloseste nici apa nici electricitate. Iar apoi pot savura un hot dog neutru din punct de vedere al carbonului facut din carne de porc produsa in fabrici unde electricitatea rezulta din dejectiile de porci.
In premiera mondiala, o flota de limuzine VIP asigurata de compania daneza Inbicon a fost alimentata cu biodiesel produs din paie.
Cu toate acestea, marea conferinta de mediu va avea totusi o amprenta mare de carbon. ONU estimeaza ca emisiile rezultate atat din transportul international, cat si din cazare se vor situa undeva la 40.500 tone.
Foto: telegraph.co.uk