Autoritățile pariziene vor putea aplica restricții de circulație pentru a limita poluarea din oraș atunci când nivelurile ei vor pune în pericol sănătatea locuitorilor capitalei franceze. Decizia a fost luată după ample dezbateri între autoritățile locale și cele centrale.
Weekend-ul trecut, organismele care măsoară nivelul de poluare în Paris anunțau noi niveluri periculoase pentru ziua de luni. Un vânt mai puternic decât cel anticipat a dispersat însă substanțele toxice din aer, astfel încât nivelurile estimate nu au mai fost atinse.
Cu toate acestea, avertismentele au generat dezbateri aprinse între politicienii din Hexagon. Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a susținut interzicerea circulației în ziua de marți, 3 noiembrie 2015, cât și introducerea circulației alternative a vehiculelor, măsură practicată și la noi acum ceva timp. Astfel, mașinile cu numere pare ar fi avut voie să circule în anumite zile, iar cele cu numere impare – în celelalte.
Ministrul Ecologiei, Ségolène Royal, a insistat că nu acesta ar fi răspunsul pentru îmbunătățirea calității aerului și că măsura nu ar trebui implementată decât după 3 zile consecutive cu o calitate a aerului scăzută. Prin urmare, singura măsură agreată de administrația franceză a fost limitarea vitezei de deplasare a vehiculelor.
Această decizie și incapacitatea guvernului de a soluționa problema au fost însă aspru criticate de cetățeni pe rețelele de socializare. În final, conform publicației the Guardian, Ségolène Royal a anunțat că circulația alternativă va fi adoptată ori de câte ori „regiunea și autoritățile locale o vor cere”.
Anne Hidalgo a făcut din combaterea poluării un obiectiv important al mandatului său. De anul viitor, intenționează să interzică circulația pe autostrada situată pe partea dreaptă a Senei, ceea ce a stârnit reacții aprinse de nemulțumire din partea organizațiilor automobiliste. De asemenea, primarul vrea să organizeze mai multe zile fără mașini, după succesul înregistrat în luna septembrie cu această inițiativă.
În cursul acestui an, Parisul a depășit orașul Shanghai la nivelul de poluare, cu valori duble față de cele premise de legislație. Cele mai periculoase substanțe din aer sunt benzenul, dioxidul de azot, ozonul și particule fine PM10 și PM2,5. Anual, Franța cheltuie peste 100 de miliarde de euro pentru combaterea efectelor poluării.
Citește și:
Parisul interzice mașinile pentru a reduce poluarea aerului
În Franța, poluarea aerului costă 100 de miliarde de euro pe an