Parisul încurajează transportul alternativ în detrimentrul transportului public și al mașinii personale

Administrația pariziană se așteaptă la o creștere uriașă a ponderii transportului alternativ (folosirea bicicletelor -n.r.) în detrimetrul transportului public ca urmare a valului de frică generat de noul virus. Potrivit viceprimarului Parisului, responsabil pentru transport, drumuri și spațiu public, Christof Najdovski, în timpul marii greve din transportul public din decembrie anul trecut a fost observată o creștere istorică a numărului de bicicliști, cu până la 300% în unele zone.

Christof Najdovski

Putem spera și anticipa o tendință similară pentru ieșirea din carantină”, a declarat, pentru Green Report, Christof Najdovski.

Începând cu data de 16 martie, serviciul de transport public din Paris a fost redus la 30% în comparație cu orele normale. În ceea ce privește transportul în comun, operatorul parizian al rețelei de transport public a stabilit că pentru început peste 75% din garniturile de metrou, autobuze și trenurile regionale vor circula, urmând ca până la începutul lunii iunie procentele să crească la 100. 

Potrivit declarațiilor viceprimarului Parisului, din cele peste 300 de stații de metrou vor fi deschise 240.

Recomandările Guvernului, privind distanța fizică în transport, vor conduce la reducerea capacității de transport a transportului public: 2 milioane de călătorii în loc de 10 milioane”, a precizat Christof Najdovski.

Potrivit acestuia, în consecință, recomandările sunt către limitarea utilizării masive a transportului public prin diferite mijloace: continuarea muncii de acasă atunci când este posibil, ajustarea orelor de program de către angajatori pentru a evita orele de vârf și aglomerațiile, funcționarea rețelei de transport public între orele 6.30 și 9.30 și 16.00 și 19.00.

În plus, purtarea măștilor va fi necesară în transportul public.

Încurajarea mersului pe jos și al pedalatului

Municipalitatea Parisului va acorda o atenție deosebită pietonilor și bicicliștilor având deja două obiective clare în acest sens.

Primul se referă la stabilirea unui plan de măsuri pentru a face posibilă respectarea distanțării sociale pentru pietoni. Acesta este bazat pe trotuarele deja existente și pe străzile din jurul școlilor, magazinelor și altor zone frecventate preponderent de pietoni.

Printre masurile vizate se numără lărgirea trecerilor de pietoni, închiderea circulaței auto pe anumite artere și transformarea acestora în străzi pietonale sau desființarea parcarilor pentru a mări trotuarele.

O altă masură vizează reducerea vitezei de circulație la 20 km/h asfel încât o stradă să poată fi folosită și de pietoni , care vor avea prioritate.

Al doilea obiectiv vizează inființarea de noi piste de biciclete și un program mai amplu de stimulare a ciclismului.

Astfel, până la sfârșitul lunii mai vor fi date în folosiță trei piste noi de bicicletă care vor fi suprapuse peste cele mai aglomerate trei linii de metrou. Acestea se vor avea o lungime totală de 50 km.

În plus, până la îneputul verii se vor da în folosință și alte trasee pentru bicicletă, iar pe perioada estivală, în funcție de nevoie, străzile vor fi reconfigurate și pentru folosirea bicicletei.

 

spot_img

Ultimele știri