Parcul auto din Romania, intr-o continua degradare

Masinile cu varsta de peste 10 ani reprezinta 55% din parcul auto

Varsta media a unui autoturism din Romania continua se creasca, potrivit unui studiu comandat de Auto.ro si realizat de Daedalus Millward Brown.

Sergiu Gamureac

La finele anului 2012, parcul auto national numara peste 4,5 milioane de autoturisme, dintre care 1,5 milioane sunt marca Dacia. Din punct de vedere al varstei parcului auto avem un proces continuu de imbatranire. Varsta medie a unei masini este de 10 – 15 ani”, a spus Sergiu Gamureac, director executiv Auto.ro, in cadrul unei conferinte de presa.

Acesta a subliniat datele alarmante relevate de studiul Daedalus.

Din total, doar 150.000 de masini au o varsata cuprinsa intre 0 si 2 ani, in timp ce masinile cu varsta cuprinsa intre 6 si 10 ani repreinta 31% din parc. Partea alarmanta este aceea ca masinile cu varsta de peste 10 ani repreinta 55% din parcul auto”, a adaugat Gamureac.

Structura parcului auto pe categorii de varsta

De asemenea, s-a remarcat crestrea preferintei romanilor pentru masinile mai poluante, cele pe motorina. 33% din parcul auto este motorizat diesel.

Daca in 2008 ponderea diesel in parcul auto era de 25%, la finele anului 2012 s-a ajuns la 33%. Insa nu este ceva surprinzator, deoarece Romania se inscrie in trendul european. Aproximativ 60% din masinile imnatriculate in Europa sunt pe motorina, iar procentul este in crestere”, a mai spus Gamureac.

Masinile second hand vor ramane motorul de crestere al parcului auto

Potrivit reprezentantului Auto.ro, parcul auto va continua sa creasca pe baza importurilor de automobile la mana a doua.

Timbrul de mediu se bazeaza pe doua lucruri: poluatorul plateste si pe faptul ca facem parte din piata comuna si nu avem voie sa facem discriminare intre masinile noi si vechi. Am putea sa sustinem mai mult achizitia de modele noi, dar nu exista puterea de cumparare necesara. In Germania masina se schimba la 4 – 5 ani, la noi nu este posibil, iar ceea ce ei schimba ajunge in Romania. Daca ma intrebati pe mine eu cred ca statul are interes ca parcul auto sa creasca. In ultima perioada consumul de carburant a scazut, iar statul incaseaza niste accize. Aceasta scadere poate fi compensata prin marirea numarul de masini”, a declarat, pentru Green Report, Sergiu Gamureac.

spot_img

Ultimele știri