În numeroase orașe de pe glob, calitatea aerului nu este conformă cu normele stabilite de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), iar acest lucru reprezintă un risc crescut de îmbolnăviri pentru locuitori, se arată într-un raport al OMS.
Putem câștiga bătălia împotriva poluării și putem reduce numărul persoanelor care sunt afectate de maladii respiratorii sau cardiace, provocate de poluare. Avem politici și strategii eficace însă acestea trebuie puse în practică într-un mod eficient. În Copenhaga sau Bogota, de exemplu, calitatea aerului a fost ameliorată prin încurajarea transportului alternativ, prin promovarea transportului urban, cât și a bicicletei”, a spus Maria Neira, unul dintre directorii OMS.
În țările cu venituri ridicate, 816 orașe au raportat depășiri ale normelor de poluare cu particule fine PM2,5, iar 544 au raportat poluare cu particule în suspensie, PM10. În țările cu venituri scăzute sau medii, măsurătorile anuale medii de PM2,5 nu au putu fi calculate pentru 70 de orașe, iar 512 orașe au raportat poluare cu PM10.
Nu putem să cumpărăm aer la cutie, dar orașele pot adopta măsuri pentru a avea un aer curat pentru locitori salvând astfel numeroase vieți”, a declarat doctorul Carlos Dora, coordonator intervenții de mediu în cadrul OMS.
În București, 70% din poluare, cauzată de trafic
Bucureștenii inspiră zilnic resturile gazoase și cancerigene emise de cele aproximativ peste 2,5 milioane de automobile din oraș. 70% din impuritățile din aer provin din traficul auto. Conform statisticilor Ministerului Mediului, bucureștenii inhalează lunar 273 de tone de praf pe kilometru pătrat.
Poluarea, în București, am constatat cu stupoare că este mai mare noaptea decât ziua. Pentru combaterea acestui fenomen am luat în cadrul Primăriei o serie de măsuri de monitorizare a aerului și zgomotului, iar efectele poluării încerc să le elimin prin plantarea copacilor, prin construirea acoperișurilor verzi sau prin promovarea transportului verde”, a spus primarul Capitalei, Sorin Oprescu, într-un interviu acordat adevarul.ro.
Oprescu a specificat că analizoarele de zgomot și stațiile de măsurare a noxelor din atmosfera sunt folosite zilnic, fiind controlate astfel în permanență nivelurile de poluare fonică și atmosferică din Capitală.
Am dat dispoziție să se spele roțile de la mașinile care ies din șantier. Unii respectă, alții nu. Cei care nu respecta primesc amenzi, anulate de judecători. Monitorizez Bucureștiul în fiecare zi, în fiecare lună, și m-am dus către acoperișurile verzi“, a mai spus Oprescu.