Turistii aflati pe litoralul romanesc sunt invitati, pana la data de 1 septembrie, la prima editie a Olimpiadelor Reciclarii.
Actiunea este organizata de Eco-Rom Ambalaje in Camping S din statiunea Mamaia. La Olimpiadele Reciclarii pot participa turistii care colecteaza selectiv deseurile de ambalaje.
Programul sportiv include intreceri de fotbal si volei pe plaja, iar copiii vor invata sa realizeze diverse obiecte din materiale reciclate – zmee din hartie si carton reciclat, obiecte de design si accesorii. In acest scop, in cortul Eco-Rom Ambalaje este amenajat un spatiu special, denumit „Recycle Art”.
Eco-Rom Ambalaje vrea sa premieze "Gasca Verde"
La intreaga actiune sunt asteptati sa participe circa 4000 de turisti. Din randurile acestora, Eco-Rom Ambalaje va premia cel mai responsabil si vesel grup cu titlul de „Gasca Verde” .
In aceeasi perioada, voluntarii Eco-Rom Ambalaje initiaza actiuni educative si pe plaja Vadu din apropierea statiunii Navodari. In fiecare sambata, pana la data de 1 septembrie, voluntarii informeaza turistii cu privire la importanta colectarii selective a deseurilor de ambalaje si le ofera saci colorati pentru depunerea separata a deseurilor de plastic-metal si hartie-carton.
Toate deseurile colectate selectiv sunt depuse in locurile special amenajate, urmand ca operatorul de salubritate sa le ridice si sa le trimita spre statiile de reciclare. Actiunea de colectare selectiva de pe Plaja Vadu este realizata de Eco-Rom Ambalaje, in parteneriat cu organizatia Mare Nostrum si Primaria Corbu.
Eco-distractie la mare
,,Colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje trebuie sa devina un gest simplu pentru toti cetatenii, nu doar acasa, ci si in zonele in care isi petrec timpul liber, iar actiunile realizate pe litoralul romanesc sunt un pas important in acest sens. Ne propunem sa ajungem cu mesajele noastre la cat mai multi turisti. Vara asta, dam startul eco-distractiei la mare”, a declarat Sorin Popescu, director general Eco-Rom Ambalaje.
Eco-Rom Ambalaje S.A. este o organizatie infiintata la sfarsitul anului 2003 de un grup de companii care activeaza in Romania si care au luat initiativa implementarii sistemului ”Der Grune Punkt” – Punctul Verde, in tara noastra. Acest sistem are ca scop indeplinirea obligatiilor de reciclare a deseurilor de ambalaje ce revin producatorilor care pun pe piata produse ambalate.
Marile companii vor sa recicleze
Membrii fondatori ai Eco-Rom Ambalaje sunt Argus, Ball Packaging Europe, Chipita Romania, Coca-Cola HBC Romania, Heineken, Mars Romania, Munplast, PepsiCo Romania, Romaqua Group Borsec, Tetrapak, Unilever si Titan. In anul 2011 s-au alaturat Bergenbier, Tymbark si Ursus.
Eco-Rom Ambalaje a inceput activitatea in 2004 cu 81 de companii care au aderat la sistemul companiei, iar la finalul anului 2011 avea in portofoliu 2.301 de companii.
Eco-Rom Ambalaje a preluat si a indeplinit cu succes, in fiecare an, obligatiile de valorificare si reciclare pe care si le-a asumat pentru membrii sai.
Sistemul implementat de Eco-Rom Ambalaje vizeaza atat agentii economici, cat si populatia, contribuind semnificativ la realizarea tintelor de colectare si reciclare impuse Romaniei de catre Uniunea Europeana.
In 2011, Eco-Rom Ambalaje a valorificat 57,8% (354.996 tone) din cantitatea de deseuri de ambalaje puse pe piata de membrii sai (613.178 tone). De la populatie s-au colectat, pana la finalul anului trecut, 34.416 tone de deseuri de ambalaje – cu 40% mai mult decat anul anterior. De asemenea, infrastructura a fost marita cu aproximativ 50 la suta, numarul de pubele de colectare selectiva ajungand, in 2011, la aproximativ 12.900 de containere.
La finalul anului 2011, 5 milioane de locuitori din 240 de localitati (cu 60% mai multe localitati decat anul anterior) aveau acces la sistemul de colectare selectiva dezvoltat de Eco-Rom Ambalaje.
Aceste rezultate s-au obtinut pe baza aportului financiar de aproximativ 8 milioane de euro al Eco-Rom Ambalaje in colectarea selectiva a deseurilor de ambalaje – infrastructura, costuri de colectare, transport si sortare a deseurilor de ambalaje, campanii de informare si constientizare.
Romania accepta "Punctul Verde"
“Punctul Verde” este un simbol international care semnaleaza cumparatorului ca firma producatoare sau importatoare s-a angajat sa indeplineasca obligatiile de reciclare si valorificare a cantitatilor de ambalaje puse pe piata, prin contributia la dezvoltarea sistemului de colectare selectiva de la populatie.
Prezenta “Punctului Verde” pe un ambalaj arata ca a fost platita o contributie financiara unei organizatii nationale de recuperare a ambalajelor autorizata, in concordanta cu principiile Directivei nr.94/62/EC si luand in considerare legislatia nationala.
Comentariile tale pot fi postate aici
Citeste si: