Oferta Louis Vuitton de a sponsoriza conferința pe climă de la Paris, criticată de asociațiile de consumatori

Casa de moda franceză Louis Vuitton a fost anunțată ca prim sponsor major al conferinței ONU privind schimbările climatice de la Paris, din decembrie, mișcare criticată de grupurile de consumatori din întreaga Europă, informează edie.net.

Louis Vuitton

Acționarii companiei au fost solicitați de statul francez să sprijine organizarea evenimentului climatic din decembrie. Cheltuielile pentru COP21 sunt estimate la peste 200 de milioane euro. De asemenea, alte companii importante din economia Franței ca Renault sau Suez Environment sunt așteptate să sprijine evenimentul.  Cu toate acestea, reacția virulentă a asociaților de consumatori ar putea avea ca efect retragerea sau anularea intențiilor de a sponsoriza ale anumitor companii.

Într-un comunicat de presă publicat săptămâna trecută, organizația Corporate Europe Observatory a subliniat faptul că Luis Vuitton își realizează veniturile în urma vânzării produselor extrem de scumpe către o categorie socială cu o putere de cumpărare ridicată, ceea ce vine în contradicție cu ideea de a trăi  echitabil pe o planetă ale cărei resurse naturale sunt supuse unei presiuni uriașe. De asemenea, compania este recunoscută ca fiind una care deține filiale situate în paradisuri fiscale și prin care evită să-și plătească taxele. „Dar dacă climatul a devenit chic atunci Luis Vuitton și clientela sa de lux nu pot rata șansa să se afișeze în nuanțele de albastru ale Organizației Națiunilor Unite”, se arată în comunicatul organizației.

De altfel, compania este recunoscută ca fiind de departe una dintre cele mai rezistente în privința adoptării practicilor verzi și încă are de lucru pentru a păși pe urmele celor de la H&M, Levi’s sau Adidas, care, sub presiunea opiniei publice, au adoptat moduri sustenabile de a face afaceri.

Citește și:

Adidas va produce echipamente sportive realizate din deșeurile de plastic din oceane

FOTO Consumerismul, o amenințare cu „arma” la tâmpla creaturilor acvatice

Ziua în care nu se cumpără nimic, un spectacol care mută protestul față de consumerism pe scena TNB

spot_img

Ultimele știri