Personaje virtuale vor protesta pe internet, incepand de astazi, impotriva comerciantilor de blanuri naturale.
Pentru a spori impactul acestei actiuni, personajele de pe internet vor fi desenate fara haine pe ele.
Campania de protest online este lansata de organizatia internationala Vier Pfoten, sub denumirea “Nu haina il face pe om. Simte-te bine in pielea ta!”.
Campania are in vizor sapte mari companii care inca mai vand blanuri naturale. Fiecare participant la campanie isi poate crea propriul sau avatar, botezat “naketar”, care sa protesteze online impotriva unor companii precum Burberry, Prada sau Closed.
Protestul virtual a fost realizat de agentia germana de publicitate Grimm Gallun Holtappels.
Campania se deruleaza pe site-ul www.furfree-parade.org
Pe acest site, personajele virtuale marsaluiesc pe un traseu digital, protestand in fata magazinelor Armani, Burberry, Closed, Kookai, Max Mara, Napapijri si Prada. Participantii isi pot alege propriul „naketar” (avatar dezbracat) si ii pot alege diferite accesorii. Acelasi site ofera si informatii despre industria blanurilor, permitand utilizatorilor sa trimita un apel catre aceste sapte companii.
Vier Pfoten: "Blana naturala nu isi are locul in moda"
„Alatura-te, printr-o noua atitudine, campaniei noastre impotriva blanurilor. Protestul este online, insa mesajul este cat se poate de real si clar: blana naturala nu isi are locul in moda!”, declara Veronica Tulpan, sef de proiecte nationale Vier Pfoten.
Folosirea blanurilor in confectionarea hainelor a fost extinsa in ultimii ani. Blanurile naturale se folosesc nu doar pentru confectionarea hainelor clasice, ci si ca accesoriu pentru fulare, gulere, glugi, caciuli si cizme. "Chiar si o mica bucatica de blana aplicata pe o caciula reprezinta o cruzime impotriva animalelor. Cerem companiilor din industria textila sa nu mai foloseasca blana naturala pentru produsele lor”, explica Veronica Tulpan.
Merita subliniat ca, in ultima perioada, o serie de companii renumite, precum H&M, Esprit sau American Apparel, au aderat la aceste principii, angajandu-se in scris sa nu comercializeze produse din blana naturala.
Prin noua campanie online, Vier Pfoten doreste sa creasca numarul comerciantilor care au renuntat complet la blana naturala.
Peste 100 de milioane de animale sunt sacrificate anual pentru blana
Se estimeaza ca, anual, la nivel mondial, peste 100 de milioane de animale (sinsile, nurci, viezuri, vulpi etc.) sunt crescute in conditii chinuitoare si apoi ucise pentru blana. Animalele sunt crescute in custi stramte de sarma, iar, dupa cateva luni de viata, sunt gazate, otravite sau electrocutate, in cadrul asa numitelor “recolte de blana”. Alte specii, aflate in libertate, sunt vanate cu capcane – procedeu calificat de Vier Pfoten drept o forma de tortura.
In magazinele care vand blanuri, informatiile de pe eticheta sunt foarte putine, astfel incat cumparatorii hainelor nu stiu in ce conditii au fost crescute si ucise animalele.
Vier Pfoten doreste ca in spatiul UE sa fie interzise importul si comercializarea blanurilor si a produselor accesorizate cu blana. Austria si Marea Britanie au scos deja in afara legii fermele de blana. Insa vanzarea blanurilor este inca legala. Pentru a pune capat suferintelor animalelor de blana, e nevoie de o decizie clara din partea companiilor si a consumatorilor: sa nu mai vanda si sa nu mai cumpere asemenea produse, subliniaza Vier Pfoten.
Comentariile tale pot fi postate aici
Citeste si:
Vier Pfoten critica comertul cu animale