Numărul avioanelor comerciale se va dubla în următorii 20 de ani

Numărul avioanelor comerciale va fi mai mult decât dublu în următorii 20 de ani, ajungând la 48.000 de avioane, conform unei prognoze realizate de Airbus.

Compania aerospațială europeană a declarat că în ciuda îngrijorărilor privind efectele industriei aviatice asupra crizei climatice, transportul aerian va continua să crească rapid.

Urbanizarea și dezvoltarea vor avea un impact asupra numărului pasagerilor aerieni, care ar putea crește cu 50% până în 2038, ajungând la aproape 6 miliarde de oameni.

Majoritatea creșterii de 4.3% a traficului aerian va avea loc în regiunea Asia-Pacific, unde cererea pentru noi avioane ar putea depăși cea a Europei și Americii de Nord cumulate.

Executivii Airbus au declarat că această creștere a industriei aviatice s-a dovedit a fi rezistentă în fața șocurilor economice și geo-politice.

Anul trecut, creșterea zborurilor a depășit prognozele, numărul zborurilor anuale ajungând la 280 de milioane.

Producătorul de avioane estimează că aproximativ 60% din flota globală de avioane va fi înlocuită de aeronave noi în următoarele două decenii.

CE: Ryanair este prima companie aeriană care a devenit unul dintre cei mai mari 10 poluatori din Europa

Deși noile modele de avioane consumă mult mai puțin combustibil, emisiile medii ale industriei au crescut din cauza numărului tot mai mare de pasageri. În medie, consumul de combustibil per pasager este cu 47% mai redus decât în 1990. Însă numărul zborurilor de pasageri a ajuns de patru ori mai mare, atingând 4 miliarde.

Avioanele au mai multe locuri și petrec în medie cu 2.3 ore mai mult pe zi zburând decât acum 20 de ani. Cursele interne de pe teritoriul Chinei se vor tripla și vor ajunge sursa principală de trafic aerian în următoarele două decenii, conform prognozei. Locuitorii Indiei ar putea lua de cinci ori mai multe zboruri până în 2038.

Bob Lange, vice-președinte pentru analiza activității economice la Airbus, a declarat că prognoza nu a ținut cont de potențiale restricții ale zborurilor prin intermediul măsurilor guvernamentale sau a presiunii publice. El a argumentat că într-o lume tot mai globalizată, există tot mai multe motive de a călători cu avionul și că ar fi greșit să susținem că în viitor alți oameni nu ar trebui să își dorească să zboare.

„Creșterea vine în special de la oameni care nu au avut acces la călătoriile aeriene în trecut. Dacă SUA decide să își înjumătățească zborurile, nu va avea un efect asupra numărului oamenilor care călătoresc pentru prima oară.”

spot_img

Ultimele știri