Comunitatea One Million Women a lansat provocarea #leaveitontheshelf, în care participantele trebuie să lase pe raft fructele și legumele pe care le găsesc în supermarketuri ambalate inutil în plastic.
Comunitatea One Million Women atrage atenția că, în medie, fiecare persoană din Australia aruncă în jur de 200 de kilograme de ambalaje pe an și că este timpul ca toată lumea să facă o schimbare. Un bun început, potrivit acestora, ar fi refuzul de a cumpăra produse ambalate care se găsesc și vrac.
„De când bananele au nevoie de un al doilea strat de ambalaj sau castraveții (pe care îi spălăm oricum), doar ca să nu fie atinși de altcineva? Haideți să transmitem un mesaj supermarketurilor din toată lumea la care vor fi obligate să răspundă. Dacă încearcă să ne vândă fructe sau legume ambalate inutil, le vom lăsa pe raft, iar ei nu vor face bani”, este îndemnul postat pe pagina 1millionwomen.nationbuilder.com.
Momentan sunt vizate cam 61 de supermarketuri din Olanda, Suedia, Grecia, Belgia, Irlanda, Peru, Marea Britanie, Canada, SUA, Hong Kong, Noua Zeelandă, Australia, iar cei care se înscriu în campanie primesc pe mail sfaturi de cum să se țină la distanță de fructele și legumele ambalate în plastic.
„Este ridicol. Aproape totul în supermarketurile din Londra este ambalat în plastic, fără niciun motiv. E atât de multă risipă încât e ridicol. Ce se întâmplă cu țările bogate?”, scrie o utilizatoare pe Facebook. Aceasta a distribuit o poză de pe pagina 1 Million Women în care un kilogram de cartofi dulci, ambalați în plastic, costă 1,90 de dolari, iar un kilogram vrac – 4,50 de dolari.
„E timpul să renunțăm la plastic! Ia-ți sacoșa de pânză de acasă și alege fructe și legume care nu sunt vândute în plastic. Haideți să curățăm această planetă”, a scris o altă utilizatoare care a distribuit o fotografie cu mere ambalate.
Comunitatea 1 Million Women a luat naștere în 2009, în Australia, iar acum pagina de Facebook numără aproape 418.000 de like-uri. Natalie Isaacs a fondat proiectul după ce, deși credea că schimbările climatice reprezintă problema altcuiva, a reușit să reducă factura la electricitate cu 20%.
Povestea 1 Million Women a început cu două prietene care povesteau, la o ceașcă de ceai, cum își trăiau viețile și cheltuiau banii. „Dacă deciziile pe care le luăm în fiecare zi ar putea ajuta planeta și generațiile viitoare?”, s-au întrebat ele.
„Știați că femeile sunt responsabile de 85% din cumpărăturile de uz casnic? Dacă un milion de femei ar face alegeri mai bune, mai deștepte, ar duce la o adevărată schimbare”, au explicat fondatoarele numele proiectului.