No crisis for quality

Tintele pentru reducerea consumului de energie la nivelul Uniunii Europene le dau batai de cap constructorilor. Materialele pentru izolatiile termice, dar si inovatiile sunt necesare pentru mentinerea nivelurilor vanzarilor si castigarea de noi clienti in situatia crizei economice, cred reprezentantii DuPont, gigantul international care activeaza de doi ani si pe piata din Romania.

Text de Oana Neneciu

Climate system

Datorita tintelor europene pentru eficientizarea consumului de energie, compania DuPont a creat un sistem care, in combinatie cu izolatia traditionala formeaza un „plic“ ce protejeaza cladirea de aerul din exterior, dar mentine si caldura din interior.

„Am dezvoltat Climate System, format din trei materiale sau membrane. Sistemul duce la economisirea a 15% din energie. Acest sistem functioneaza atat vara, cat si iarna“, spune Attila Varga, reprezentant marketing si vanzari in Romania si Ungaria.
 
Sistemul inovativ al companiei contine trei membrane, Tyvek Enercor (pentru acoperisuri), Tyvek Reflex (pentru pereti) si AirGuard, strat care controleaza vaporii. Sistemul a primit aprobarea BBA (British Board of Agreement), dupa analizarea izolatiei obtinute, dar si a riscului de condens. „Am dezvoltat acest sistem in primul rand datorita tintelor europene pentrureducerea consumului de energie la nivelul cladirilor. Cu acest sistem, eficienta energetica creste cu 15%. Din cate stiu, consumul rezidential de energie reprezinta 40% din totalul consumului de energie la nivel mondial. 40% din energia pierduta dispare din cauza usilor, acoperisurilor si geamurilor, iar 60% – din cauza materialelor proaste de constructie, de aceea aveam nevoie de acest sistem“, mai explica Attila Varga.

Vanzari bune

Mult discutata criza economica mondiala nu afecteaza foarte mult DuPont, spun reprezentantii companiei. Si asta pentru ca materialele de constructie ale companiei sunt bine-cunoscute ca fiind de calitate si sustenabile.

„Deocamdata nu am sesizat o schimbare din cauza crizei economice. Datorita aprecierii fata de produsele noastre din partea constructorilor am putut mentine volumele de vanzari la nivelurile de inainte de criza“, spune Anne-Line Citerne, manager Inovatii Constructii.

In Romania, desi s-a inregistrat o perioada de stagnare a vanzarilor, din primavara acestea s-au redresat. „Pana acum trei luni, semnele nu erau prea optimiste. Oamenii traiau in frica, voiau sa vada ce se intampla. Incepand din aprilie, in schimb, au demarat lucrari la noi proiecte, proiecte bune, nu neaparat imense, dar bune“, declara Calin Dobrescu, manager vanzari si marketing Romania.

Viitorul e pasiv

Popularitatea scazuta a caselor pasive, eficiente energetic, mai mult, poate, in Romania decat in alte tari europene este o situatie temporala, crede Anne-Line Citerne. Odata cu inovatiile in materie de constructii sunt necesare si traininguri pentru angajatii companiilor de constructii, care trebuie sa invete sa utilizeze corect materialele.

„In ceea ce priveste casele pasive si procesul lent in care evolueaza, nu numai in Romania, ci in toata lumea, este tocmai dificultatea gasirii materialelor potrivite. Mai sunt necesare traininguri pentru muncitori, fiindca daca nu se utilizeaza corect materialele nu exista niciun sens. Beneficiul materialului se pierde din cauza proastei practici de instalare. Noi tinem foarte mult la asta. Cand am venit in Romania am stabilit un centru pentru traininguri si am lucrat cu mai multi parteneri. Pozitia noastra in piata este peste medie, ceea ce inseamna ca nu ne permitem, tocmai pentru ca materialele noastre sunt atat de cunoscute, sa fie utilizate prost“, spune Anne-Line Citerne.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri