Nissan Motor Co ii va ajunge rapid din urma pe rivalii sai japonezi in productia automobilelor hibride si va adopta noi masuri ecologice, ca parte a strategiei sale verzi, a declarat marti Toshiyuki Shiga, directorul operational al producatorului auto japonez, transmite AP, citat de Agerpres.
In prezent, Nissan este in urma marilor sai rivali din Japonia, Toyota Motor Corp. si Honda Motor Co, in domeniul automobilelor cu alimentare pe electricitate si pe gaz, proiectate pentru reducerea ambuteiajelor si a emisiilor de carbon. Nissan Motor Co, societate controlata de grupul francez Renault, a anuntat saptamana trecuta primele pierderi anuale sub conducerea lui Carlos Ghosn, pierderi pe care le-a explicat prin amploarea crizei economice mondiale.
In exercitiul 2008-2009, incheiat in luna martie 2009, Nissan Motor Co., al treilea producator auto japonez, a inregistrat pierderi nete de 233,7 miliarde de yeni (2,4 miliarde dolari sau 1,62 miliarde euro). Pierderile anuntate de firma japoneza sunt inferioare cifrelor prognozate de conducerea companiei, care se astepta la un rezultat negativ de 265 miliarde de yeni.
Sunt primele pierderi anuale inregistrate de Nissan de cand directorul general Carlos Ghosn a fost desemnat de Renault in urma cu un deceniu sa salveze compania japoneza din pragul falimentului. In perioada cuprinsa intre luna aprilie 2008 si luna martie 2009, cifra de afaceri a Nissan a scazut cu 22 de procente pana la 8.437 miliarde yeni (58,55 miliarde euro), afectata de prabusirea pietei auto mondiale si de aprecierea yenului japonez in raport cu alte valute.
Volumul vanzarilor a scazut cu 9,5 procente in raport cu exercitiul 2007-2008, pana la 3,411 milioane autovehicule. Este pentru prima data cand Nissan inregistreaza pierderi anuale dupa 1999, anul in care grupul japonez a evitat falimentul prin alianta cu grupul Renault. Este de asemenea primul an in care Nissan inregistreaza pierderi nete dupa ce Carlos Ghosn a fost numit director general in 1999. In exercitiul 2007-2008, Nissan a inregistrat un profit net de 482,3 miliarde de yeni.
Toyota Motor Corp a lansat luni, la Tokyo, noul model Prius, intentionand sa vanda intre 300.000 si 400.000 de vehicule hibride pe an. In Japonia, modelul Prius, cel mai bine vandut vehicul hibrid din lume, va fi comercializat la pretul de 2,05 milioane de yeni, aproximativ 21.600 dolari, mai ieftin decat precedentele modele Prius.
Foto: alternativefuels.about.com