Primarul general al Capitalei Nicuşor Dan a anunţat că a fost atribuit contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent proiectului Realizare infrastructură pentru transport verde – piste de biciclete în București, prin care vor fi realizate cinci trasee prioritare prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, cu o lungime totală de aproximativ 13 km, care leagă zone importante ale oraşului.
„Am atribuit contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate aferent proiectului «Realizare infrastructură pentru transport verde – piste pentru biciclete în Municipiul Bucureşti»”, a scris Nicuşor Dan, pe Facebook.
El arată şi cele cinci trasee prioritare prevăzute prin acest proiect.
„Prin această investiţie, vor fi realizate 5 trasee prioritare prevăzute în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, cu o lungime totală de aproximativ 13 km, care leagă zone importante ale oraşului, după cum urmează:
1. Bucureşti – Ploieşti (între Aerogării şi Băneasa Shopping City) – 1,5 km (parte din “traseul pentru cumpărături” din PMUD: Piaţa Victoriei – Băneasa);
2. Piaţa Unirii – Mihai Bravu – 3km (“traseu de agreement”);
3. Colentina – între Mihai Bravu şi Doamna Ghica – 1,5 km [parte din “traseul către şcoală” Universitate – Doamna Ghica];
4. Petricani – între Doamna Ghica şi D. Pompeiu – 3 km (parte din “traseul către birou” Doamna Ghica – Pipera);
5. Piaţa Alba Iulia – Piaţa 1 Decembrie – 4 km (parte din “traseul de est”)”, a mai precizat Dan.
Edilul a mai spus că durata de execuţie este de 150 de zile calendaristice, de la emiterea ordinului de începere, iar sursa de finanţare pentru realizarea de piste de biciclete în București este una nerambursabilă, prin PNRR sau POR 2021-2027.
„Documentul va fi elaborat de SC RHEINBRUCKE SRL, iar durata de execuţie este de 150 zile calendaristice de la emiterea ordinului de începere. În ceea ce priveşte fondurile necesare pentru acest proiect, avem în vedere două posibile surse de finanţare nerambursabilă, PNRR (runda a doua, Fondul pentru Mediu) sau Programul Operaţional Regional 2021-2027”, a completat edilul general.
Citește și: Micromobilitatea, soluția de transport alternativ care necesită investiții minime și are un impact imens