Capul de duș Nebia reduce consumul de apă cu 70% față de unul obișnuit, grație unei tehnologii care sparge picăturile de apă în unele foarte mici.
Lui Carlos Gomez Andonaegui i-a venit ideea de a crea un cap de duș care să utilizeze mai puțină apă atunci când, în 2010, conducea un club de sport din Mexic, iar apa era una dintre resursele limitate. În următorii doi ani, acesta a dezvoltat împreună cu tatăl său un prototip, apoi l-au întâlnit pe Philip Winter, care avusese înainte un start-up care vindea toalete fără apă. În 2015, Carlos s-a mutat în San Francisco, unde l-a făcut partener în afacerea sa pe Gabriel Parisi-Amon, care renunțase recent la un job la Apple.
Împreună au creat un cap de duș despre care spun că reduce consumul de apă cu 70%. În timp ce în timpul unui duș o persoană consumă, în medie, 75,7 litri de apă, Nebia reduce acest consum la 22,7 litri.
Produsul sparge picăturile de apă în unele foarte mici, prin intermediul unor duze, mărind astfel suprafața până unde poate fi pulverizată apa până la zece ori. Inventatorii au fost inspirați de vaporii de apă care se formează pentru a alege numele produsului: Nebia, care în italiană înseamnă ceață.
Pentru strângerea banilor necesari producției, inventatorii au desfășurat o campanie de crowdfunding pe Kickstarter, anunțând că au nevoie de 100.000 de dolari. Au atins suma propusă în opt ore, iar până la sfârșitul campaniei au strâns 3.126.114 de dolari, de la investitori printre care nume mari din Silicon Valley, cum ar fi Timothy D. Cook, directorul executiv de la Apple. În plus, și Schmidt Family Foundation, fondată de directorul executiv Google, Eric Schmidt, a contribuit la visul celor șase persoane care au fondat start-up-ul din San Francisco.
„Tehnologia dușului Nebia are potențialul de a aduce schimbare. Este inovativ și elegant și poate avea un impact semnificativ asupra consumului apei, nu doar în California, unde avem parte de o secetă severă, dar în toată lumea unde apa proaspătă este o resursă limitată”, a declarat Wendy Schmidt, președintele fundației Schmidt.
În luna octombrie, după ce campania de crowdfunding s-a încheiat, Nebia a trimis pentru teste mai multe prototipuri de capuri de dușuri în săli de sport și campusuri de la Apple, Google și Universitatea Stanford.
Pe Amazon, capul de duș costă 400 de dolari, dar producătorii estimează că investiția poate fi recuperată în mai puțin de doi ani.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=oq99lwUSbWI]