Natura, miza noului brand turistic al Romaniei

Noul brand turistic al Romaniei, care va fi lansat astazi la Shanghai, se orienteaza catre promovarea naturii, a turismului eco si culturii romanesti. Cu sloganul „explore the Carpathian garden”, Ministerul Turismului mizeaza anul acesta pe peisajele naturale pentru a face turism de nisa cu strainii care prefera sa vina la o pensiune traditionala din munti in locul litoralului aglomerat si dezamagitor.

„Noul brand turistic isi propune sa arate o noua imagine a Romaniei, axata pe natura, pe traditii si patrimoniu cultural, nu pe legenda lui Dracula sau Delta Dunarii. Vom promova turismul eco si vom atrage turisti de nisa, interesati de activitati in natura”, a declarat ministrul Turismului, Elena Udrea, la TVR 1.

Folosirea naturii drept principal concept pentru noul brand turistic reprezinta si o indepartarea de vechea imagine a Romaniei, care promova un litoral neverosimil, dezamagitor prin lipsa infrastructurii, calitatea serviciilor si preturi.

Logo verde, la propriu si la figurat

Logo-ul brandului se incadreaza in aceleasi coordonate. El cuprinde numele tarii, scris cu verde si insotit de schita unei frunze. Sub „Romania” se afla sloganul: „explore the Carpathian garden”, scris cu aceeasi culoare. Logo-ul face trimitere la natura nu numai prin culoarea verde, ci si prin caciulita literei „a” din Romania, care sugereaza un varf de munte si prin limbul frunzei, care simbolizeaza apa.

Potrivit unui comunicat transmis de Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, logoul este, din punct de vedere vizual, "proaspat, inspirat de unul dintre cele mai puternice simboluri ale poporului roman" si in acord cu tendintele mondiale de "reorientare spre natura, descoperire, conservare".

Noul brand turistic va fi lansat astazi in cadrul expozitiei mondiale din Shanghai, unde se sarbatoreste ziua nationala a Romaniei. La eveniment vor lua parte ministrii Elena Udrea si Teodor Baconschi, precum si fostii sportivi Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi. Pentru a pastra surpriza pana la lansare, ministrul Turismului nu a confirmat, dar nici nu a infirmat sloganul aparut in presa, „explore the Carpathian garden”.

Publicul prezent la lansare va viziona un film de prezentare a Romaniei ca destinatie turistica si va primi suveniruri inscriptionate cu noul logo.

Ministerul Turismului are la dispozitie 75 de milioane de euro din fonduri europene pe care sa ii investeasca in imaginea de tara pana in 2013.

Carmen Albisteanu

Foto: Mediafax
 

spot_img

Ultimele știri