Producatorul japonez de fibre de carbon Teijin LTD si Mitsubishi Chemical Corp au anuntat, fiecare, ca vor incepe furnizarea de fibre de carbon producatorilor auto pana in 2010, informeaza Reuters.
Masura vine ca raspuns la cererea tot mai mare a producatorilor auto de particule usoare, dar puternice care sa impulsioneze eficienta energetica pe masura pe clientii se lupta cu cresterea preturilor la petrol si devin tot mai constienti de incalzirea globala cand cumpara un produs.
Cele doua firme vor furniza fibre de carbon, initial, pentru masini sport si vehicule de lux, dupa care se vor extinde catre masinile de masa.
In timp ce producatorii japonezi de otel precum Nippon Steel Corp si JFE Holdings Inc raspund nevoilor producatorilor auto prin dezvoltarea otelului subtire, dar puternic pentru partile exterioare ale masinii, fibrele de carbon sunt mult mai usoare si mai puternice decat otelul.
Insa folosirea fibrelor de carbon, care nu oxideaza, nu se uzeaza si sunt mult mai scumpe decat otelul, a fost limitata, deocamdata, doar la aeronave si masini de cursa.
Se asteapta ca piata fibrelor de carbon sa creasca la 44.000 de tone in 2010, ceea ce ar insemna o dublare a celei din 2005, a declarat un purtator de cuvant al Teijin. Mari firme japoneze produc 70% din fibrele de carbon pe plan mondial.
Cel mai mare producator de fibre de carbon din lume, Toray Industries Inc, a anuntat in octombrie ca planuieste sa investeasca 191 de milioane de dolari in dezvoltarea productiei de fibre de carbon pentru componente auto.