Masinile electrice au priza in Europa

In marile orase din Europa ruleaza deja pe strazi masini electrice, exista preocupari si bani pentru realizarea infrastructurii pentru acest tip de masini nepoluante, iar subventiile acordate cumparatorilor sunt considerabile.

In Londra, de exemplu, pentru  modelele electrice sunt 500 de statii de incarcare a bateriilor pe drumurile publice, 2.000 de puncte de incarcare se afla in parcarile publice si 22.500 de statii de incarcare, in parcarile private sau ale corporatiilor.

Si irlandezii au o tinta foarte ambitioasa. Pana in anul 2020, ei isi doresc ca 10% dintre masinile ce ruleaza in Irlanda sa fie electrice, iar 6.000 dintre acestea ar trebui sa fie pe sosele pana la sfarsitul anului 2012.

In afara scutirilor de taxe, cei ce aleg varianta electrica vor beneficia si de o retea de 1.500 de puncte de incarcare, disponibila pana la sfarsitul lui 2011.

Portugalia, prima de 5.000 de euro pentru o masina electrica

Si Portugalia planuieste sa-si imbunatateasca infrastructura, in acest an urmand a fi introduse 1.300 de puncte de incarcare si 50 de puncte de incarcare rapida.

Guvernul portughez va acorda o prima in valoare de 5.000 de euro fiecarui cumparator de masini electrice, la care se va adauga o prima de 1.500 de euro pentru primele 5.000 de masini vandute.

Statii de incarcare a bateriilor, in curand, in Franta

Puncte de incarcare pentru masini electrice vor fi introduse si in marile orase din Franta. In plus, guvernul francez va oferi o prima de 5.000 de euro pentru achizitionarea oricarei masini cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 60g/km.

Danemarca, fara taxe la modelele electrice

Danemarca este cea mai determinata tara europeana in ceea ce priveste sustinerea masinilor electrice. In acest stat european, taxa de inmatriculare a vehiculelor este calculata in baza pretului cu TVA a automobilului ( 25%). De cele mai multe ori aceasta dubleaza sau tripleaza pretul de achizitie al automobilului.

Daca pretul vehiculului este mai mic de 10.615 euro, taxa de inmatriculare este de 105%, iar daca pretul este mai mare, taxa de inmatriculare este de 180%.

Scutirea de taxe a vehiculelor electrice le va asigura un pret mai mult decat competitiv, in aceasta tara, modelele electrice devenind, astfel, mai ieftine decat vehiculele clasice.

In Amsterdam, exista deja masini electrice pe strazi, iar autoritatile au promis instalarea a 200 de puncte de incarcare cu acces gratuit. In plus, sunt si scutiri de taxe pentru cei ce folosesc automobile fara emisii de dioxid de carbon.

Londra, inca 67 milioane de euro pentru infrastructura masinilor electrice

Londra a dat insa tonul. Are 500 de puncte de incarcare pe drumurile publice, 2.000 de puncte de incarcare in parcari publice, 22.500 de puncte de incarcare in parcari private sau ale corporatiilor (companii, hoteluri).

Toate parcarile rezidentiale nou-construite vor beneficia de puncte de incarcare. Acest plan ambitios, care necesita un buget de peste 67 de milioane de euro, demonstreaza ca Londra se pregateste pentru electromobilitate.

In Romania, avem cateva masini electrice, dar nicio statie de alimentare

Primele masini 100% electrice , Mitsubishi i-MiEV si Citroen C-Zero, au aparut si in Romania, insa infrastructura pentru aceste automobile nepoluante lipseste. La fel, lipsesc cu desavarsire si subventiile pentru cei care ar fi dispusi sa investeasca peste 30 de mii de euro intr-o astfel de masina.

Primul impediment, imposiblitatea alimentarii

Noile modele electrice se incarca exclusiv de la priza. O astfel de masina isi face plinul in sase ore, la o priza normala. Pentru a o alimenta ai nevoie de garaj ca sa poti lasa peste noapte bateria masinii la incarcat.

Automobilul electric are o autonomie de 160 de km si a fost proiectat ca o masina de oras. Solutia ar fi statiile de alimentare rapida unde, in functie de capacitatea pompei, o masina electrica se poate incarca in minimum 30 de minute si maximum o ora si jumatate.

Insa, in acest moment, nicaieri in Romania nu exista nici macar un astfel de sistem. O statie de alimentare rapida costa 4.000 de euro, iar una cu trei prize ajunge la 25.000 de euro.

Citeste si Avem masini electrice, dar lipsesc statiile de alimentare

Mihaela Pavnutescu
 

spot_img

Ultimele știri