Mașinile din România ar putea fi înregistrate doar pe baza istoricului „RAR Auto-Pass”

Mașinile înregistrate în România ar putea avea un istoric înregistrat la Registrul Auto Român (RAR), „RAR Auto-Pass”, măsura fiind menită să sporească siguranța rutieră și să asigure protecția mediului.

O inițiativă legislativă privind certificarea istoricului vehiculelor rutiere utilizate în vederea înmatriculării acestora în România se află în dezbaterea Senatului.

Regia Autonomă „Registrul Auto Român’’ va elibera contra cost, la cerere, deţinătorilor de vehicule rutiere destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune un certificat denumit „RAR Auto-Pass” care conţine informaţii cu privire la: istoricul citirii odometrului existent în registrul electronic, implicarea ehiculului într-un eveniment care a produs avarii grave la mecanismul de direcţie, instalaţia de frânare sau la structura de rezistenta a caroseriei ori a şasiului precum şi la neprezentarea vehiculului în cadrul unei campanii de rechemare a vehiculelor care au fost deja înmatriculate, înregistrate sau puse în comercializare, deoarece unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unităţi tehnice separate instalate pe vehicul prezintă un risc important pentru siguranţa rutieră, sănătatea publică sau protecţia mediului înconjurător.

La vânzarea unui vehicul deja înmatriculat în România, vânzătorul furnizează cumpărătorului un certificat „RAR Auto-Pass” valabil. Vânzătorul este responsabil pentru dovada că a furnizat cumpărătorului documentul menţionat la alineatul anterior. Lipsa certificatului “RAR Auto-Pass” dă dreptul cumpărătorului la anularea contractului de vânzare cumpărare.

Potrivit inițiativei, RAR înfiinţează şi gestionează registrul electronic privind evidenţa citirilor odometrelor vehiculelor rutiere din România. Modificarea indicaţiei odometrului unui vehicul, solicitarea modificării indicaţiei odometrului sau orice acţiune ori inacţiune de natura să influenţeze înregistrarea exactă a numărului kilometrilor parcurşi de un autovehicul va fi interzisă și pedepsită.

În cazul în care odometrul este defect, proprietarul vehiculului este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască fără întârziere în cadrul unor ateliere autorizate conform legislaţiei în vigoare.

Producătorii vehiculelor rutiere sau reprezentanții autorizați ai acestora trebuie să transmită către RAR informații legate de campaniile de rechemare a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piața în România, inițiate în cazul în care unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unități tehnice separate instalate pe vehiculul rutier reprezintă un risc important pentru siguranța rutieră, sănătatea publică sau protecția mediului înconjurător.

Operatorii economici autorizaţi care desfăşoară activităţi de reparaţii, întreţinere şi reglări funcţionale ale vehiculelor rutiere şi care deţin abilitare din partea producătorului vehiculului rutier respectiv sau din partea reprezentantului autorizat al acestuia, vor fi obligați:

  • să transmită către RAR cu ocazia primei prezentări a autovehiculului în reţeaua de reparaţii a producătorului respectiv de vehicule sau la solicitarea expresă a RAR, informaţiile existente deja în baza de date a producătorului respectiv cu privire la istoricul indicaţiei odometrului pentru autovehiculele care au fost anterior înmatriculate în alte ţări;
  • să transmită către RAR informaţii legate de campaniile de rechemare a vehiculelor care au fost deja înmatriculate, înregistrate sau puse în comercializare, deoarece unul sau mai multe sisteme, echipamente, componente sau unităţi tehnice separate instalate pe vehicul prezintă un risc important pentru siguranţa rutieră, sănătatea publică sau protecţia mediului înconjurător, inclusiv cu privire la evoluţia acestor campanii prin informarea periodică cu privire la acele vehicule care au fost deja prezentate spre conformare;
  • să transmită către RAR informaţii legate de indicaţia odometrului vehiculelor conectate respectiv a acelor vehicule ale căror date sunt transmise de la distanţă, electronic, către o bancă de date întreţinută de producătorul vehiculului sau de reprezentantul autorizat al acestuia.

Inițiativa legislativă aparține mai multor parlamentari PNL și a primit un raport suplimentar cu amendamente în cadrul comisiilor de specialitate de la Senat, prima cameră sesizată.

Citește și: Noi reguli de taxare a drumurilor pentru camioane care vor ajuta la reducerea emisiilor de CO2 

spot_img

Ultimele știri