Mașinile diesel și pe benzină ar mai putea fi vândute în UE doar 14 ani

Autoturismele noi alimentate cu motorină și benzină vor mai putea fi comercializate în Uniunea Europeană doar încă 14 ani, potrivit noilor obiective privind emisiile, aflate în discuție la Bruxelles, au declarat surse citate de publicaţia Politico.

Trei oficiali europeni au declarat pentru Politico că CE dezbate stabilirea unei ținte cu emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie, care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa.

Detaliile au stârnit o reacție imediată din partea puternicei industrii auto germane.

„Acest lucru ar însemna nu numai sfârșitul motorului cu combustie internă, ci și sfârșitul hibrizilor plug-in”, a declarat Hildegard Müller, șefa lobby-ului auto german VDA.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de CO2 ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal care prevedeau atingerea emisiilor zero abia în 2050. Mai mult chiar, sursele Politico arată că oficialii Comisiei analizează în prezent posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Apoi, în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100%.

Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului care va fi prezentat pe 14 iulie, aceasta ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European.

În timp ce mulți constructori auto încep să producă mașini electrice cu emisii zero, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru a face tranziția către electricitate până la sfârșitul deceniului, potrivit unui nou studiu realizat de ONG-ul Transport & Environment, specializat în mobilitate ecologică. Rivalii germani ai VW, Daimler și BMW, sunt printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la motorul cu combustie internă (ICE).

Industria a declarat că planurile Comisiei ar forța o trecere rapidă la mașinile cu baterii, fără a lua în considerare alternativele.

„Dacă veți avea nevoie de o mașină nouă în 2036, nu veți avea de ales”, a declarat Sigrid de Vries, care conduce CLEPA, grupul de lobby al industriei componentelor din UE. „Automobilul va avea un motor electric, indiferent dacă se potrivește sau nu cu nevoia, dacă este accesibil sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a-l încărca sau nu”.

Constructorii de automobile doresc ca UE și țările membre să crească mai întâi cheltuielile pentru punctele de încărcare, pentru a face mașinile electrice mai atractive.

„S-ar putea să fie prea mult, prea repede, deoarece nu putem vedea cum infrastructura de încărcare crește în mod corespunzător”, a declarat un manager auto german cu privire la posibilul plan al Comisiei.

Însă, având în vedere îngrijorarea tot mai mare cu privire la schimbările climatice, Comisia este împinsă să ia măsuri radicale.

În cadrul „Green Deal”, emisiile din transporturi ar trebui să scadă cu 90% până în 2050. Ca un semn al modului în care se schimbă prioritățile, obiectivul de 37,5% a fost convenit abia în 2018, după o luptă lungă și acerbă.

Autovehiculele au un ciclu de 15 ani pentru a elimina de pe șosele modelele mai vechi și mai murdare, ceea ce înseamnă că 2035 este termenul limită pentru a pune capăt vânzărilor pentru a îndeplini obiectivul pentru 2050.

În ciuda alarmei producătorilor de automobile, nu există încă o propunere finală a Comisiei privind noile obiective de reducere a emisiilor, iar cifrele pot fi modificate înainte de data publicării din 14 iulie.

 

spot_img

Ultimele știri