Majoritatea românilor vor produse sustenabile, dar costurile ridicate și neîncrederea constituie bariere

Șapte din zece români exprimă un interes profund pentru produse sustenabile, conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research. Cu toate acestea, costurile ridicate și neîncrederea în produsele „verzi” rămân obstacole semnificative, deoarece doar 38% dintre respondenți consideră că aceste produse sunt accesibile din punct de vedere financiar, în timp ce 53% susțin că sunt greu de găsit pe piață.

Datele studiului subliniază că, în mintea consumatorilor români, sustenabilitatea se referă în primul rând la utilizarea responsabilă a resurselor (30%), cu accent pe reducerea risipei și reciclare, protecția naturii și a speciilor pe cale de dispariție (14%), dar și pe adoptarea de măsuri pentru reducerea poluării și a emisiilor de carbon (11%).

Mai mult de 70% dintre români sunt de părere că soluțiile pentru problemele de sustenabilitate din societate necesită eforturi concentrate, atât din partea cetățenilor, cât și din partea instituțiilor publice și private. De asemenea, aproape trei sferturi dintre respondenți (74%) manifestă interes pentru un stil de viață sustenabil, un procent similar cu cel din 2022.

În viziunea românilor, principalele motive pentru adoptarea unui stil de viață sustenabil includ protejarea mediului înconjurător (51%), epuizarea resurselor disponibile (45%), schimbările climatice din ultimii ani (42%), reducerea risipei (40%) și impactul asupra calității vieții (26%). De asemenea, impactul asupra calității vieții (14%) și experiența anterioară cu produsele/serviciile companiei (14%) reprezintă criterii importante în alegerea unui produs, după evaluarea prețului (15%).

În ceea ce privește barierele în adoptarea comportamentelor responsabile față de mediu, se evidențiază neîncrederea oamenilor în produsele și serviciile prezentate ca fiind cu adevărat sustenabile (60% față de 53% în 2022), costurile ridicate ale produselor sustenabile (59% față de 65%) și obișnuința cu stilul de viață actual (56%).

Studiul relevă, de asemenea, că majoritatea românilor (74%) utilizează pungi reutilizabile, 73% colectează separat deșeurile reciclabile și le depun în containerele dedicate reciclării, iar 62% citesc informațiile de pe ambalaje.

În ceea ce privește rolul companiilor în promovarea sustenabilității, 44% dintre respondenți cred că utilizarea de tehnologii și procese prietenoase cu mediul poate încuraja inițiativele eco-friendly în România. De asemenea, oferirea de stimulente și facilități pentru proiectele sustenabile (43%), dezvoltarea și promovarea produselor și serviciilor sustenabile (42%) și organizarea de campanii de conștientizare și educație ecologică (41%) sunt inițiative considerate potrivite.

Pe lista aspectelor pe care românii cred că ar trebui să le comunice companiile și care pot influența decizia de cumpărare se numără etichetele care indică proveniența produselor (71%), modificarea ambalajelor pentru a reduce impactul asupra mediului (69%), etichetele care certifică materialele folosite în produse (69%) și procesele de fabricație cu impact redus asupra mediului (69%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 8 – 14 august 2023, pe un eșantion de 1.015 respondenți, cu o eroare maximă de eșantionare de +/-3,1% și un nivel de încredere de 95%.

Citește și: Majoritatea românilor așteaptă implementarea SGR

spot_img

Ultimele știri