Primul an din programul de promovare pe bani europeni accesat de Sonimpex Topoloveni s-a încheiat săptămâna aceasta printr-un eveniment desfășurat la Oslo, în Norvegia, se arată într-un comunicat al companei.
Programul de promovare accesat de Sonimpex Topoloveni se derulează în perioada 2013-2016 în Elveția, Norvegia și Rusia și a inclus participarea la târguri de profil, degustări la Academia Culinară din Oslo, în magazine gourmet sau în restaurante de top.
Așteptam să fim „copiați” în atragerea fondurilor europene cu aceeași viteză cu care am fost copiați, în mod fraudulos, în inscripționarea borcanelor cu titulatura „magiun de prune” deși conțineau concentrate cu sulfiți sau pectine. Considerăm că am finalizat o datorie de onoare prin promovarea în țări terțe a celui mai sănătos dulce realizat într-o fabrică de conserve. Eforturile noastre, nu doar financiare, de a proteja singurul produs tradițional românesc recunoscut de către UE, prin indicație geografică protejată (IGP) s-au dovedit a fi de success: produsul nostru fiind apreciat atât în cele trei țări în care l-am promovat prin acest program, însă a primit pentru a doua oară consecutiv recunoașterea de “gust remarcabil” acordată prin cele două stele de aur primite de la Institutul Internațional pentru Gust și Calitate din Bruxelles„, declară dna Bibiana Stănciulov, directorul general al companiei Sonimpex Topoloveni.
Programul de promovare aprobat de Comisia Europeană are o valoare totală de circa 4,2 milioane euro, din care partea aferentă României este de 981.613 euro.
Magiunul de prune Topoloveni este singurul produs care a putut beneficia de fonduri europene pentru promovare pe piețele extracomunitare deoarece este singurul produs românesc recunoscut de UE pentru unicitate și tradiționalitate prin conferirea certificatului de Indicație Geografică Protejată.
Magiunul de prune Topoloveni este un produs 100% românesc, 100% natural, fără zahăr adăugat, fără E-uri, fără conservanți, fără gluten.