Magazinele online se intrec in oferte de cadouri verzi pentru sarbatori

Vinerea neagra va deveni, anul acesta, Vinerea verde. A doua zi dupa Ziua Recunostintei din Statele Unite este numita Vinerea neagra atat din cauza traficului infernal care se creeaza, cat si din cauza faptului ca reprezinta debutul celui mai profitabil sezon al anului pentru retaileri. Anul acesta, insa, aceasta va fi, foarte probabil, o ocazie pentru comercianti sa-si etaleze produsele si serviciile verzi.

Doua sondaje publicate luna aceasta arata de ce afacerile se orienteaza din ce in ce mai mult catre publicul format din consumatori de produse ecologice. Saptamana trecuta, Cone LLC a publicat documentul intitulat ” Sondajul de Mediu pentru Sarbatorile din 2007 „, in care se arata ca jumatate dintre consumatori ar plati mai mult pentru un produs eco-friendly si ca sunt mai inclinati sa cumpere un cadou „verde” anul acesta decat anul trecut. Respondentii au spus ca cel mai mare factor motivator pentru aceasta schimbare este sentimentul de vinovatie pentru excesul consumerist care caracterizeaza perioada sarbatorilor.

Poate ca sondajul Cone este mai mult optimist decat exact. Insa cel de-al 22-lea sondaj anual de sarbatori efectuat de Deloitte sugereaza ca doar un segment mai mic de o cincime din cumparatori ar achizitiona anul acesta, spre deosebire de anul trecut, cadouri ecologice (18% dintre respondenti)sau au cumpara din magazine „verzi”(17%) .

Alte rezultate ale sondajului orientate pe mediu arata ca un procent de 27% dintre consumatori spun ca ar folosi mai putine pungi din plastic anul acesta, iar 20% marturisesc ca ar renunta la impachetarea cadourilor in hartie colorata, ca o forma de economisire a hartiei.

Fara a tine cont de cat de mult se gandesc cumparatorii la planeta lor, bloggerii si retailerii s-au grabit sa gaseasca modalitati de a „inverzi” sarbatorile de anul acesta.

Treehugger a postat un ghid exhaustiv al cumparaturilor verzi, in care listeaza sute de produse, asezate pe categorii :”verde deschis”, „verde mediu” si „verde inchis” in functie de cat de serios este angajamentul pentru mediu al companiei producatoare.

Si portalul EarthMoment.com s-a alaturat miscarii „online-shopping”. Site-ul, un proiect al Ogden Publications (editorii titlurilor ecologice Utne Reader si Mother Earth News), contine link-uri catre sute de magazine online – mai mici sau mai mari, verzi si nu-chiar-asa-de-verzi deopotriva – si doneaza un procent din profiturile incasate pentru a sustine programe de contracarare a emisiilor de carbon.

Un alt serviciu lansat luna aceasta atribuie certificate de emisii procesului de cumparare. ShipGreen este un serviciu gratuit, menit sa usureze eforturile retailerilor de a-si reduce emisiile rezultate din vanzarea produselor lor. Serviciul functioneaza lasand consumatorii sa adauge certificate de emisii in cosul de cumparaturi. Fondurile cumulate astfel sunt transferate in contul unor proiecte de contracarare a emisiilor de CO2 certificate de The Gold Standard si care intrunesc standardele Aliantei pentru Climat, Comunitate si Biodiversitate.

Co-Op America a lansat SafeGreenToys.org, ca raspuns la numarul mare de jucarii returnate in ultima perioada. Pe site compania publica o lista cu jucarii non-toxice, fabricate local sau certificate cu statutul de „fair-trade”. Aceasta pentru a inlocui jucariile Thomas the Tanks si Curious Georges care au fost retrase anul acesta de pe piata din motive de toxicitate.

Probabil cea mai „verde” lista ramane topul creat de Grist, care include o lista de recomandari de cadouri non-comerciale, cum ar fi mici favoruri de facut prietenilor sau chiar achizitionarea de certificate de carbon pentru in numele prietenilor si familiei.

Acest articol a fost preluat cu acordul GreenBiz.

Foto: iStockphoto

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri