Magazinele comunitare din Londra au apărut ca răspuns la nevoia de hrană la prețuri rezonabile a categoriilor defavorizate din capitala Marii Britanii. Toate alimentele pe care marile lanțuri de magazine nu le mai pot comercializa, din cauza termenului scurt de expirare sau a greșelilor de pe etichete, sunt preluate de aceste „supemarketuri sociale”.
Publicul țintă al acestor magazine este format din șomeri și alte categorii de oameni care beneficiază de asistență socială. De aceea, prețurile sunt cu până la 70% mai mici decât în marile rețele. Pentru a evita fraudarea accesului în aceste magazine comunitare cei care le pot folosi sunt înscriși pe o listă, care nu poate fi mai mare de 750 de persoane. Această listă este revizuită de două ori pe an.
De asemenea, persoanele defavorizate care sunt înscrise pot participa în mod gratuit la diferite work-shop-uri de recalificare și chiar alfabetizare. Aici oamenii pot urma cursuri de bucătari sau pot învăța să-și administreze veniturile mai eficient.
Inițiativa a atras atenția lui Boris Johnson, primarul Londrei, care a promis crearea unui fond, din bani publici, care să fie folosit pentru deschiderea mai multor astfel de magazine.
Citește și:
Franța a interzis supermarketurilor să arunce alimente la gunoi
Un tânăr strânge mâncarea rămasă de la restaurantele din New York și o donează celor nevoiași