L’Oréal a lansat un program de sustenabilitate prin care dorește, printre altele, să elimine ambalajele din plastic nereciclabil până în 2030. Astfel, tot plasticul folosit în ambalajele produselor va proveni din surse reciclate sau de origine biologică.
De asemenea, până în 2025, toate spațiile în care L’Oréal își desfășoară activitatea vor fi neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon, prin îmbunătățirea eficienței energetice și utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%. Până în 2030, L’Oréal va reduce cu 50% pe produs finit emisiile de gaze cu efect de seră, comparativ cu 2016.
Compania spune că pentru a-i încuraja pe consumatori să facă alegeri mai sustenabile, a dezvoltat un mecanism de etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism), cu o scară de la A la E. Avizat de experți științifici independenți, mecanismul este verificat de un auditor independent și va fi implementat progresiv pentru toate brandurile și categoriile de produse.
„Revoluția în sustenabilitate a Grupului L’Oréal intră într-o nouă eră. Provocările cu care se confruntă planeta sunt fără precedent și este esențial să accelerăm eforturile pentru a păstra un spațiu în care umanitatea să poată opera în siguranță. Acționăm asupra propriilor operațiuni și în ceea ce privește contribuția noastră în societate. Știm că cele mai mari provocări vor urma, iar L’Oréal își va păstra aceeași ambiție: să își desfășoare activitatea în limitele planetare”, a declarat Jean-Paul Agon, Președinte și Director Executiv al Grupului L’Oréal.
Etichetarea va include o scară de la A la E, produsul „A” fiind considerat ca „cel mai bun din clasă” din punctul de vedere al impactului social și de mediu. Metoda a fost aprobată de experți științifici independenți și toate datele au fost verificate de Bureau Veritas Certification, un auditor independent. Etichetele și scorurile vor fi accesibile pe paginile web ale produselor. Primul brand care va implementa noua metodologie începând cu anul 2020 este Garnier, pentru produsele sale de îngrijire a părului. Această etichetare va fi extinsă progresiv pentru alte branduri, țări și categorii de produse.
Transformarea business-ului L’Oréal pentru respectarea „limitelor planetare”
Producătorul de cosmetice spune că va face trecerea la un mod de operare în limitele planetare. „Limitele planetare” sunt limitele care, dacă sunt depășite, vor compromite capacitatea Pământului de a fi habitat pentru dezvoltarea umană.
Prin urmare, grupul a definit noi obiective cuantificabile pentru anul 2030, pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice identificate de inițiativa „Obiective bazate pe știință”. Totodată, Grupul L’Oréal suține că merge și mai departe, prin abordarea a trei probleme de mediu majore: conservarea biodiversității, gestionarea durabilă a apei și utilizarea circulară a resurselor. Pentru a se asigura că activitatea sa respectă resursele limitate ale planetei și că este corectă față de comunitățile cu care lucrează, L’Oréal va reduce și impactul întregii sale activități, inclusiv a furnizorilor și consumatorilor săi.
„În ultimul deceniu ne-am transformat enorm compania, punând sustenabilitatea la baza modelului nostru de afaceri. Cu ajutorul noilor noastre angajamente, intrăm într-o fază de accelerare a acelei transformări: mergem și mai departe de impactul nostru direct asupra mediului, ajutăm consumatorii să facă alegeri mai sustenabile, generăm contribuții pozitive asupra mediului și a societății. Ca lider al industriei, considerăm că este rolul nostru să contribuim la construirea unei societăți incluzive și sustenabile”, a declarat Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer pentru L’Oréal Group.
Potrivit sursei citate, un exemplu concret care arată ce vrea să realizeze grupul este că până în 2025, toate fabricile, spațiile de birouri și centrele de cercetare ale Grupului vor atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon (carbon neutral), prin îmbunătățirea eficienței energetice și prin utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%. Prin acest angajament, L’Oréal dorește să contribuie la tranziția energetică în țările în care își desfășoară activitatea.
Începând cu 2005, Grupul a redus emisiile de CO2 ale fabricilor și centrelor sale de distribuție cu 78% în termeni absoluți, depășind obiectivul inițial de 60% până în 2020, în timp ce volumul producției a crescut cu 37% în aceeași perioadă.
La sfârșitul anului 2019, L’Oréal avea 35 de spații în care își desfășura activitatea neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon (ceea ce înseamnă că folosesc energie regenerabilă în proporție de 100%), dintre care 14 fabrici.
L’Oréal a anunțat în luna mai 2020 faptul că va aloca 150 de milioane de euro problemelor sociale și de mediu urgente:
L’Oréal alocă 100 de milioane de euro în investiții de impact, pentru a acționa în fața principalelor probleme de mediu. 50 de milioane de euro vor fi folosite pentru finanțarea proiectelor de restaurare a ecosistemelor marine și forestiere, prin intermediul investiției în Fondul L’Oréal pentru Regenerarea Naturii (L’Oréal Fund for Nature Regeneration), ce va fi operat de Mirova, un afiliat Natixis Investment Managers, dedicat investițiilor de impact. Alte 50 de milioane de euro vor fi direcționate spre finanțarea proiectelor de economie circulară.