În 2014, KPMG România și-a diminuat cu 16% emisiile de gaze cu efect de seră aferente întregii sale activități, chiar dacă cele corespunzătoare transportului au crescut. De asemenea, și-a scăzut consumul de electricitate și a generat mai puține deșeuri per total, deși a aruncat mai multă hârtie. Sunt doar câteva dintre performanțele de sustenabilitate prezentate în cel mai recent raport non-financiar, corespunzător anului 2014.
KPMG România și-a publicat recent cel de-al treilea raport de sustenabilitate. Pentru prima dată, acesta a fost efectuat conform standardului GRI G4. Totodată, compania menționează că s-a consultat cu peste 150 de stakeholderi din interiorul companiei și din exterior, pentru a identifica aspectele considerate relevante de către aceștia, pentru a le evalua și a le comunica.
Raportul prezintă performanțele non-financiare ale KPMG România în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2014, în următoarele 4 domenii: comunitate, mediu, angajați și piață.
Comunitate
KPMG s-a implicat în dezvoltarea comunității, prin desfășurarea unor activități în cadrul unei școli din București, prin organizarea unor evenimente de voluntariat și de team-building pentru angajați, în sprijinul Fundației KPMG, dar și prin implicarea în activități organizate de peste 25 de ONG-uri, precum United Way, Teach for Romania, Inocenti, Touched, Valentina, Providenta, Feed The Children, Ateliere Fără Frontiere și Fundația Principesa Margareta a României.
În plus, a organizat sesiuni de consiliere profesională pentru elevi de liceu și și-a încurajat angajații să participe la activități sportive precum Campionatul de Fotbal al companiei, meciuri de tenis sau Maratonul Internațional București.
Cu toate acestea, în 2014, valoarea serviciilor pro-bono oferite de angajați a fost mai mică decât cea din 2013. La fel și numărul de ore dedicate de aceștia.
Mediu
În 2014, KPMG și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră cu 16% față de 2013, în principal datorită unui consum mai mic de gaz și combustibil. Emisiile rezultate din transport au fost însă mai mari.
În ceea ce privește consumul de electricitate, acesta a fost cu 6% mai mic decât în 2013. La nivel global, compania și-a asigurat 27% din energia consumată din resurse regenerabile, cu 5% mai mult decât în 2010.
Gestiunea deșeurilor este un alt aspect evaluat de KPMG. În 2014, compania a generat 237.6 tone de deșeuri, față de 274.9 tone în 2013. Consumul de hârtie a crescut însă cu 31%, iar cel de apă a scăzut cu 3%.
Pe partea de mediu, angajații companiei s-au implicat în acțiuni de curățenie (organizate de Let’sDoIt, Romania!), plantări de copaci și organizarea unui concurs de fotografie de Ziua Mediului.
Angajați
În 2014, numărul de angajați a crescut de la 630 la 764. În ceea ce privește egalitatea de gen, trebuie menționat faptul că peste 62% dintre angajații KPMG sunt femei.
Compania a organizat pentru aceștia mai multe sesiuni de training decât în 2013. În medie, angajații au putut beneficia anul trecut de 41.15 ore de formare, față de 40.81 – cu un an înainte. Femeile au participat la mai multe cursuri decât bărbații.
Piață
În 2013, KPMG a inițiat împreună cu OMV Petrom un program de educare pentru autorități locale, pentru a le ajuta să acceseze mai ușor oportunități de finanțare. În 2014, a organizat 3 cursuri, pe tema accesării fondurilor europene, cheltuirii eficiente a bugetelor publice și project management.
De asemenea, a finanțat o gală de premiere a UNITER și a acordat burse pentru studenți de la Academia de Studii Economice București, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și Universitatea de Vest din Timișoara.