Cotidianul: Ministrul Mediului vrea sa interzica transportul de marfa pe sosea
Ministrul Mediului, Korodi Attila, a propus ministrului Transporturilor, Leonard Orban, elaborarea unui proiect de lege ce prevede ca transportul de marfuri sa se realizeze prin CFR. "In Ungaria exista rampe de urcare si de coborire din trenuri special pentru tiruri. Trenurile care le transporta au ruta fixa", a argumentat Korodi Attila. Ministrul spune ca va avea intrevederi cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si apoi cu cei ai transportatorilor. Potrivit lui Korodi, punerea in practica a acestui proiect va reduce emisiile de CO2.
Pe de alta parte, reprezentantii transportatorilor nu sint de acord cu acest proiect. "Este o aberatie. Poate fi un dezastru pentru transportul de marfa, din cauza ca infrastructura CFR este degradata. In plus, unele linii s-au desfintat ori s-au privatizat", a declarat Romeo Medan vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Romani.
Ministrul Korodi anunta masuri extreme si in cazul transportului de materiale de constructii. El ameninta ca masinile care transporta deseurile din constructii vor fi confiscate, daca nu respecta normele de mediu. "Amenzile aplicate constructoriilor nu ii afecteaza, avind in vedere ca afacerile in domeniul constructiilor sint profitabile", a declarat Korodi Attila, ministrul Mediului. Vom inaspri amenzile, iar patronii care au masinile de transportat deseurile neacoperite si cu rotile murdare vor ramine fara ele, a adaugat ministrul. Fiecare santier va trebui dotat cu rampe de spalare a masinilor. Autovehiculele vor trebui spalate la iesirea din incinta santierului.
Pentru mai multe informatii vizitati Cotidianul
Gandul: Korodi vrea mai putine TIR-uri straine pe soselele tarii
Circulatia TIR-urilor straine, care doar tranziteaza Romania ar putea fi restrictionata, a declarat ieri ministrul Mediului, Attila Korodi, citat de Mediafax. Acestea ar urma sa tranziteze teritoriul Romaniei incarcate in vagoane speciale de tren, in care sa ajunga pana la locul prin care doresc sa iasa din tara. Masura va ajuta in primul rand la decongestionarea transportului rutier, spera ministrul. "Am initiat discutii cu Ministerul Transporturilor si incercam sa vedem daca exista infrastructura pentru a aplica o astfel de metoda", a adaugat el, precizand ca, odata adoptata, masura ar putea fi extinsa si in cazul transportatorilor romani.
Astfel, in curand vor incepe verificari in garile localitatilor de frontiera, pentru a vedea daca exista sansa construirii unor rampe. Cu ajutorul acestora, masinile ar putea fi incarcate in vagoane. In plus, CFR-ul ar trebui sa detina si vagoane speciale pe care sa poata fi urcate si transportate TIR-urile. Metoda nu este inedita, ea fiind folosita deja cu succes in unele tari europene.
Pentru mai multe informatii vizitati Gandul
Cotidianul: Ministrul Mediului vrea sa interzica transportul de marfa pe sosea
Ministrul Mediului, Korodi Attila, a propus ministrului Transporturilor, Leonard Orban, elaborarea unui proiect de lege ce prevede ca transportul de marfuri sa se realizeze prin CFR. „In Ungaria exista rampe de urcare si de coborire din trenuri special pentru tiruri. Trenurile care le transporta au ruta fixa”, a argumentat Korodi Attila. Ministrul spune ca va avea intrevederi cu reprezentantii Ministerului Transporturilor si apoi cu cei ai transportatorilor. Potrivit lui Korodi, punerea in practica a acestui proiect va reduce emisiile de CO2.
Pe de alta parte, reprezentantii transportatorilor nu sint de acord cu acest proiect. „Este o aberatie. Poate fi un dezastru pentru transportul de marfa, din cauza ca infrastructura CFR este degradata. In plus, unele linii s-au desfintat ori s-au privatizat”, a declarat Romeo Medan vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Romani.
Ministrul Korodi anunta masuri extreme si in cazul transportului de materiale de constructii. El ameninta ca masinile care transporta deseurile din constructii vor fi confiscate, daca nu respecta normele de mediu. „Amenzile aplicate constructoriilor nu ii afecteaza, avind in vedere ca afacerile in domeniul constructiilor sint profitabile”, a declarat Korodi Attila, ministrul Mediului. Vom inaspri amenzile, iar patronii care au masinile de transportat deseurile neacoperite si cu rotile murdare vor ramine fara ele, a adaugat ministrul. Fiecare santier va trebui dotat cu rampe de spalare a masinilor. Autovehiculele vor trebui spalate la iesirea din incinta santierului.
Pentru mai multe informatii vizitati Cotidianul