Modelul electric Soul EV fabricat de KIA este singura noutate în materie de vehicule electrice prezentă la Salonul Auto București & Accesorii 2014. Soul EV este un vehicul electric care se potrivește perfect transportului în oraș, grație autonomiei de condus, interiorului spațios precum și a portbagajului generos.
Motorul de 110 CP asigură o autonomie de 212 kilometri, iar viteza maximă atinsă este de 145 km/h. Timpul de încărcare este de aproximativ 5 ore.
Prețul de pornire este de 37.188 euro cu TVA.
Nu avem așteptări foarte mari în privința vânzărilor. În primul rând piața nu este pregătită, și în al doilea rând prețul, ca la orice vehicul electric, este prohibitiv”, au declarat pentru Green Report reprezentanții Mit Motors, importatorul mărcii KIA în România.
Honda Jazz a rămas principala reprezentantă a modelelor hibride pentru SAB 2014
Lansat la Salonul Auto de la Paris in 2010, modelul a fost primul hibrid din segmentul B și a preluat în mod integral trenul de propulsie găsit pe Insight și CR-Z. Sistemul Honda IMA oferă emisii de 104 grame de CO2 pe kilometru în cazul lui Jazz Hybrid, iar consumul mediu de carburant este anunțat la 4.4 litri la sută. Debutul comercial a avut loc în prima parte a anului 2011.
Motorul i-VTEC de 1.339 cmc al lui Jazz Hybrid dezvoltă 88 CP la 5.800 rpm și oferă un cuplu motor maxim de 121 Nm la 4.500 rpm.
Motorul electric furnizează 26 CP și 24 Nm în plus. Cea mai sportivă încarnare a sistemului IMA este reprezentată de CR-Z, care poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9.9 secunde și să atingă o viteză maximă de 200 km/h.
Am vândut până acum ceva însă nu urmărim să facem volume cu acest model”, a declarat, pentru Green Report, Bogdan Petre, reprezentantul de vânzări al Asko International, unul dintre importatorii Honda în România.
În opinia lui Marian Iancu, reprezentantul de vânzări al Honda Auto, acest tip de mașini nu sunt căutate pe piața românească deoarece românii nu „gustă” acest gen de mașini, probabil din cauza prețului, dar și din cauza fricii de tehnologie, de ceea ce este diferit față de o mașină clasică.
Este un subiect în ceață. Din păcate în ultimii trei ani cred că s-au vândut aproximativ 10 astfel de mașini, în total, nu mă refer doar la modelul Honda. În comparație, în țările din Asia, mașinile hibrid sunt în topul vânzărilor”, a declarat, pentru Green Report, Marian Iancu.
În România, prețul unui astfel de model Honda pleacă de la 17.224 de euro.