Compania Kaufland România a publicat primul său raport de sustenabilitate care prezintă realizările companiei și impactul său în comunitate în anul 2016-2017.
Kaufland oferă acces public și în mod transparent la rezultatele investițiilor din spatele performanței economice. Cele mai importante arii ale Raportului de Sustenabilitate Kaufland România 2016 includ etica și guvernanța corporativă, viziunea și strategia de sustenabilitate, reducerea risipei de hrană, mediul de lucru corect, reducerea amprentei de mediu, lanțul de furnizori și comunitatea Kaufland România.
Raportul analizează activitatea companiei în ceea ce privește dezvoltarea angajaților, contribuția în cadrul comunităților, investițiile în lanțul de aprovizionare și protecția mediului, oferind informații privind performanța companiei din perspectiva dezvoltării sustenabile, alături de o serie de obiective și ținte asumate pentru următorul an financiar.
Conform raportului, compania este printre cei mai mari investitori în România, alocând peste 6 milioane de euro pe an proiectelor pentru dezvoltarea comunității. Peste 70% dintre furnizorii Kaufland sunt producători români, compania având are un rol important în dezvoltarea economică a țării. Peste 50% dintre produsele comercializate sunt autohtone, compania având o politică de achiziții ce oferă prioritate producătorilor locali.
Peste 15.000 de români lucrau la Kaufland România în 2016-2017. Compania este printre cei mai mari angajatori privați din țară și este de asemenea cotată ca cel mai bun angajator (Top Employer), acordând salarii și beneficii ce depășesc obligațiile legale.
Compania sprijină egalitatea de gen: de exemplu, 47% din funcțiile de middle management sunt ocupate de femei. De asemenea, compania susține șanse egale pentru toți. În 2016, 7,89% dintre angajați aveau peste 50 de ani, iar 69 de angajați erau persoane cu dizabilități.
Kaufland a investit peste 6 milioane de euro (28.580.183 lei) în comunitate, prin proiectele derulate cu ONG-uri în cursul anului 2016, în cauze sociale, sport și sănătate, educație, cultură și pentru mediul înconjurător. Peste 800.000 de oameni au beneficiat de aceste investiții.
Protecția mediului este un alt aspect important pentru companie. Peste 47.000 de tone de deșeuri au fost reciclate în 2015 & 2016, dintre care plastic, ambalaje, baterii și ulei de gătit.
Compania sprijină economia locală prin încurajarea achizițiilor de la producători români, prin promovarea de practici transparente și responsabile în relațiile cu partenerii de afaceri, prin susținerea și grija acordată angajaților, dar și prin contribuția pe care o aduce la creșterea gradului de conștientizare a temelor precum consumul responsabil, grija față de mediu și susținerea comunităților locale.
„Kaufland România este o organizație deschisă, transparentă, al cărei obiectiv este să depășească cerințele legislative minime obligatorii și să atingă sau să depășească cele mai bune practici existente în prezent la nivel internațional. Acest lucru se poate materializa lucrând împreună cu partenerii noștri. Credem cu tărie că raportul este un prim pas pentru a susține această călătorie comună către un viitor mai bun pentru noi și pentru generațiile următoare.”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.
În realizarea raportului, compania a derulat o cercetare de piață în care a implicat toți partenerii săi: angajați, furnizori, clienți, parteneri de afaceri, autorități, media și ONG-uri, cu scopul de a determina temele care influențează relația acestora cu Kaufland România. Raportul este realizat cu respectarea celui mai important standard internațional de raportare, Global Reporting Initiative (GRI), opțiunea de conformitate Core, demonstrând astfel transparență față de toți partenerii. Compania a apelat la serviciile unui furnizor independent care a realizat un proces de verificare a informațiilor conform standardului internațional AA1000AS, validând astfel datele prezentate în raport.
Raportul de Sustenabilitate este disponibil în întregime pe site-ul www.kaufland.ro.