Producătorii români de fructe și legume parteneri ai Kaufland România vor beneficia în mod gratuit de consultanță pentru obținerea certificării GLOBAL G.A.P (Good Agricultural Practices). Acest sistem garantează retailerilor faptul că un anumit produs respectă cele mai înalte standarde de calitate și de siguranță alimentară, facilitând astfel preluarea produselor și exportul lor în întreaga lume.
Consultanța va fi oferită de compania International Finance Corporation (IFC), membră a World Bank Group și specializată în consultanța pentru obținerea certificării GLOBAL G.A.P. Programul se va desfășura de-a lungul anului 2017 și va avea în cinci etape: training-uri, analize de sol și apă, elaborarea unor planuri de acțiune personalizate, implementare și evaluare.
Pe lângă serviciile de consultanță pentru toți producătorii români cu care colaborează, Kaufland va achita intergral costurile certificării GLOBAL G.A.P pentru 15 dintre aceștia, în valoare totală de peste 100.000 de euro.
Printre beneficiile certificării, reprezentanții firmei de consultanță menționează „dezvoltarea sustenabilă a afacerii, inclusiv prin posibilitatea exportării fructelor și legumelor pe orice piață de desfacere din lume, perfecționarea managementului resurselor naturale și financiare, precum și îmbunătățirea calității produselor și a standardelor de siguranță alimentară”. Toate acestea ar garanta producătorilor faptul că retailerii le vor prelua marfa integral și că vor putea exporta oriunde în lume.
Micii producători, ignorați de marii retaileri
Anul acesta, a fost adoptată și promulgată așa-numita lege a produselor românești. Aceasta va obliga magazinele ca minimum 51% din volumul produselor expuse pe raft să provină „din lanțul scurt de aprovizionare”, cu anumite excepții.
Retailerii susțin că legea nu poate fi pusă în aplicare, întrucât producătorii români nu vor putea asigura volumele și calitatea necesare. Recent, Comisia Europeană a emis un avertisment de infringement din cauza legii, recomandând modificarea procentului.
La un târg organizat în luna iunie 2016, Președintele PRO AGRO, Emil Florian Dumitru, susținea că producătorii trebuie să se asocieze eficient, pentru a-și crește forța de negociere și pentru a putea asigura standardele de calitate solicitate de retaileri. De asemenea, a atras atenția autorităților că o supra-fiscalizare și o lipsă de subvenționare a agriculturii pune în dificultate activitatea producătorilor, deja afectați de concurența vecinilor care au beneficiat de astfel de subvenții.