I’Velo a luat startul din Herastrau

Zeci de tineri au pornit acum cateva minute in turul inaugural al sezonului I Velo 2012, organizat de Raiffeisen Bank si Green Revolution. In fruntea plutonului de ciclisti se afla Corina Vasile, director de comunicare Raiffeisen Bank, si Raluca Fiser, presedinte Green Revolution.

“Sa inceapa I Velo 2012!”, a cerut Raluca Fiser, dupa care ciclistii au pornit vijelios pe un traseu care va include Parcul Herastrau, Arcul de Trumf, Parcul Kiseleff si inapoi la punctul din zona Expo Flora, (Parcul Herastrau).

Trebuie insa precizat ca utilizatorii bicicletelor le pot folosi pe orice traseu din Bucuresti urmand ca de saptamana viitoare sa inceapa si deschiderea centrelor I Velo din tara.

Prima persoana care a a testat noile biciclete a fost Corina Vasile de la Raiffeisen Bank. Ea a precizat ca bicicletele sunt mult mai comode si mult mai frumoase decat anul trecut fiind toate noi.

“I Velo are un succes mai mare decat ne-am asteptat”, a declarat Corina Vasile pentru Green Report.

La randul ei, Raluca Fisrer a precizat ca acum 3 ani, la debutul programului, I Velo avea numai 200 de biciclete. In 2012, programul de bike sharing debuteaza cu 500 de biciclete, iar in etapa a 2-a a programului, de luna viitoare, se vor adauga alte 450 de vehicule pe doua roti.

Ziua de astazi a marcat si o “internationalizare” a proiectului I Velo, prin participarea unor utilizatori din Ungaria si Bulgaria, aflati in vizita in Herastrau.

Familia din Ungaria a fost formata din patru persoane – tatal, mama si doi copii, care au luat fiecare cate o bicicleta galbena, iar din Bulgaria au fost prezente cateva fete, componente ale unei echipe de atletism, aflata intr-o tabara de antrenament in Bucuresti.

“Indemnul nostru pentru romani este <Ocrotiti mediul!>”, a declarat, pentru Green Report, Radosveza Simeonova.

Pentru a promova cat mai eficient mersul pe bicicleta, ca expresie a unui stil de viata sanatos, I’Velo 2012 va oferi gratuit biciclete pentru elevii in varsta de pana la 16 ani, precum si pentru pensionari, pe tot parcursul anului.

Pentru a permite accesarea programului I’Velo de cat mai multe persoane, bicicletele oferite gratuit pot fi inchiriate pentru cel mult doua ore.

Utilizatorii care nu beneficiaza de gratuitate vor putea inchiria biciclete pentru o perioada de pana la 24 de ore, contra unui tarif de 4 lei / ora in Municipiul Bucuresti si de 3 lei / ora in celelalte orase incluse in program: Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta.

Ca o facilitate suplimentara, cei care inchiriaza pe o perioada de 24 de ore vor plati numai 15 lei, a precizat, pentru Green Report, Razvan Nastase, managerul proiectului de bike-sharing.

Copiii vor primi biciclete doar daca sunt insotiti de parinti, iar un parinte va putea inchiria, cu un singur act de identitate, pana la trei biciclete – una pentru el, iar celelalte pentru unul sau doi copii.

Campania I’Velo va fi cu atat mai tentanta cu cat, in anul 2012, spre deosebire de anul trecut, toate bicicletele puse la dispozitie sunt noi.

“An de an, pe baza experientei acumulate si in parteneriat cu producatorul de biciclete, am imbunatatit performantele echipamentelor inchiriate. Anul acesta venim cu un model de biciclete mult mai performant. Bicicleta obtinuta anul acesta este mai confortabila, mai fiabila si, nu in ultimul rand, arata mult mai bine”, a declarat, pentru Green Report, Corneliu Belciug, director de programe Green Revolution.

I`Velo, cel mai mare program de bike-sharing din Romania

I’Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing, fiind lansat de Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.

Anul trecut, bicicletele I’Velo au fost puse la dispozitia locuitorilor din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi, in perioada martie – octombrie 2011, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend, in intervalul orar 10.00 – 20.00.

6 milioane de kilometri parcursi in numai un an

In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele I’Velo peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri.

Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.

De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.

Bicicletele I’Velo au fost folosite de peste 2500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea etc).

Partenerii I’Velo

Programul I`Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.

Reteaua I’Velo asigura transportul ecologic

Centrele interconectate in programul I’Velo, organizat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, vor asigura, la nivelul Capitalei, o adevarata retea de transport ecologic.Functionarea retelei va fi posibila prin introducerea in premiera, in acest an, a sistemului informatizat de evidenta a bicicletelor si a utilizatorilor acestora.

Dintre cele opt puncte de bike-sharing ale programului I’Velo 2012, trei vor functiona in Bucuresti. Cele trei centre vor fi interconectate, astfel incat un utilizator care inchiriaza o bicicleta de la un centru o poate preda la oricare dintre cele trei existente la nivelul Capitalei, fara a mai fi obligat, ca in anii trecuti, sa se inapoieze la punctul de plecare pentru a o restitui. In acest mod, bicicletele galbene I’Velo vor depasi statutul de mijloace de agrement, utile mai ales in zona centrului de inchiriere, si vor putea servi pentru deplasarea intre diferite puncte ale Capitalei.

Mihai Diac

Citeste si:

Astazi se lanseaza I’Velo 2012

spot_img

Ultimele știri