Primarul din Montreal, Valérie Plante, intenționează să instaleze semafoare pietonale și cronometre la toate intersecţiile semaforizate din oraș, ca parte a unei „schimbări de paradigmă” care va pune siguranța pietonilor înaintea fluxului de maşini.
Astfel, vor fi schimbate semafoarele în 2.300 de intersecții, la o rată de cel puțin 250 pe an, iar pietonii vor primi patru-șase secunde în plus pentru a traversa pentru a proteja categoriile cele mai vulnerabile – copiii şi bătrânii. Măsurile vor costa 58,5 milioane dolari canadieni în următorii trei ani, respectiv 19,5 milioane dolari anual.
Anul trecut au fost înregistrate au murit 18 pietoni și 19 până în acest an, a spus Plante la o conferință de presă la primărie, motiv pentru care vrea să facă securitatea pietonilor o prioritate.
„Ce este mai important: viața oamenilor sau [ca traficul] să fie mai fluid, într-un mod în care merge mai repede? Pentru mine, în calitate de primar, alegerea este evidentă. Va fi întotdeauna securitatea”, a declarat Plante.
Pentru a finanța modificările, pachetul bugetar pentru 2020 până în 2022 pentru semafoarele pietonale este crescut cu 43%, de la 42 milioane dolari la 58,5 milioane dolari, a spus Plante.
În trecut, îmbunătățirea traficului a fost prioritatea principală, dar având în vedere rata alarmantă a deceselor și accidentelor în rândul pietonilor, inclusiv 87 de accidente cu răni grave anul trecut, siguranța acestora trebuie să fie prioritatea principală, a spus primarul.
„Am schimbat priorităţile. Acum este securitatea întâi, iar apoi este fluidizarea traficului și cred că le putem face pe ambele”.
Eric Alan Caldwell, membru al comitetului executiv al orașului responsabil cu planificarea urbană și tranzitul, a spus că administraţia speră să îmbunătățească 250 de intersecții pe an, începând cu cele mai periculoase dintre ele.
Cronometrele la semafor se bazează pe viteza de mers, a spus Caldwell. Codurile de siguranță rutieră permit viteze de mers de până la 1,4 metri pe secundă sau o viteză de 5,04 kilometri pe oră.
Orașul folosește o viteză de mers pe jos de 1,1 metri pe secundă, a spus Caldwell, sau puțin sub patru kilometri pe oră.
În zonele în care pietonii mai vulnerabili care traversează strada, de exemplu, în jurul spitalelor, școlilor și reședințelor de bătrâni, viteza de mers pentru semnalele numărătoare inversă va fi stabilită la 0,9 metri pe secundă sau 3,24 kilometri pe oră.
Inspectorul Poliţiei din Montreal André Durocher a spus că schimbarea va ajuta la crearea drumurilor mai sigure pentru pietoni. Dar nu este singura soluție.
Durocher a spus că autorităţile doresc să reducă şofatul neatent.
„Trebuie să fim conștienți la mediul nostru, la ce se întâmplă în jur”, a declarat el pentru Radio-Canada. El a spus că poliția intenționează să lanseze mai multe campanii de educație pentru a încerca să abordeze problema.