Înscrieri pentru Creative Business Cup continuă până pe 20 septembrie

 

10348905_665137256895666_2380940944592548351_oRomânia participă, pentru al treilea an, la una dintre cele mai mari competiții internaționale din sectorul industriilor creative, Creative Business Cup (CBC), care va avea loc la Copenhaga, Danemarca, între 17 și 19 noiembrie 2014.

Anul trecut, România a fost reprezentată la Copenhaga de EFdeN – Casa solară inteligentă EFdeN, care promite să schimbe viitorul locuințelor din orașe. EfdeN, inițiat de Asociația Solar Decatlon București, este un program de locuințe solare inteligente, adaptabile la siturile dificile din mediul urban, modulare, eficiente energetic și cu un preț accesibil.

La Creative Business Cup 2014 intră în concurs cele mai bune idei din 60 de țări în domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.

Cei mai creativi anteprenori români își pot pune la bătaie ideile pentru premii în valoare de 100.000 de dolari și expunere în mediul internațional de afaceri, în fața unor posibili investitori și parteneri. Circa 300 de start-up-uri din 60 de țări – fiecare țară organizează propria selecție pentru a desemna finaliștii – sunt așteptate la ediția de anul acesta”, au declarat reprezentanții organizatorilor.

În România, selecția națională este organizată de Creative Seeds , un promotor al comunității creative românești independente. Înscrierile pentru Creative Business Cup România au demarat în luna iunie și se prelungesc până pe 20 septembrie 2014, pentru a permite cât mai multor antreprenori să-și înscrie ideile în concurs.

Participanții trebuie să completeze un plan de afaceri bazat pe cifre și propuneri concrete, care ar trebui să-i convingă pe potențialii parteneri și finanțatori de ce ar fi oportun să investească bani și energie în ideea propusă. Antreprenorii au nevoie de o idee proprie, inovatoare, aflată în orice stadiu de dezvoltare, cu potențial de piață.

Planul de afaceri, completat în limba engleză, trebuie trimis până pe 20 septembrie 2014, inclusiv, pe adresa creativebusinesscupro@gmail.com.

Câștigătorul selecției românești va concura pentru titlul de World’s Best Creative Entrepreneur și-și va susține ideea în fața unui juriu format din circa 20 de experți internaționali, la Copenhaga. Cuvântul-cheie este creativitatea: poate fi vorba de un obiect sau de un serviciu inovator, de o nevoie nouă creată pe piață sau de o idee care să implice creativitatea consumatorilor.

În 2013, marele câștigător al CBC a fost Teddy the Guardian (Croația), un ursuleț de pluș care conține senzori ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci când este îmbrățișat. Datele sunt transmise către o aplicație web. În 2012, cupa a fost oferită pentru platforma online We Want Cinema (Olanda), unde spectatorii decid ce filme rulează în anumite cinematografe, creând evenimente în social media și invitându-și prietenii.

Juriul selecției naționale a CBC 2014 este alcătuit din experți în industriile creative: Eugen Pănescu (Planwerk, Cluj-Napoca), Ovidiu Hrin (Synopsis Media, Timișoara), Dragoș Pîslaru (GEA Strategy & Consulting, București) și Alina Niculescu (fondator și director Creative Seeds).

Planul de afaceri trebuie completat după model prezentat aici.

Creative Seeds este un promotor al comunității creative independente românești, iar în consiliul său adună unii dintre cei mai respectați și cunoscuți membri ai acestei comunități. Organizația desfășoară programe de training și mentorat, creează oportunități de networking, organizează competiții și ateliere dedicate comunității creative, pentru a sprijini atât dezvoltarea națională, cât și regională a industriilor creative în România.

 

spot_img

Ultimele știri