Încă 9 companii de top vor folosi doar energie regenerabilă

Goldman Sachs, Johnson&Johnson, NIKE, Procter&Gamble, Salesforce, Starbucks, Steelcase, Voya Financial și Walmart au anunțat ieri că se alătură inițiativei RE100 a organizațiilor The Climate Group și Carbon Disclosure Program. Până acum, 36 de companii s-au angajat să foloseacă în viitor în operațiunile lor exclusiv energie obținută din surse regenerabile.

09_23_renew

În justificarea deciziei, Eric Sprunk, Responsabilul de Operațiuni al companiei NIKE, Inc. a precizat:

Schimbările climatice reprezintă o problemă globală, care are nevoie de soluții globale. Credem că e impotant să colaborăm pentru a accelera și a scala invovațiile sustenabile care au potențialul să schimbe lumea și de aceea suntem mândri să ne alăturăm brandurilor care s-au angajat să consume doar energie regenerabilă.

Alex Gorsky, CEO Johnson & Johnson, și-a motivat inițiativa astfel:

Ca cea mai mare companie de produse de igienă, avem misiunea de a-i ajuta pe oameni să trăiască mai mult, mai sănătos, mai fericiți. Înțelegem legătura intrinsecă între sănătatea mediului și sănătatea umană. Încercăm constant să ne îmbunătățin eficiența energetică, să scădem amprenta de carbon și să ne alăturăm unor initiațive inovatoare din domeniu.

La rândul său, Len Sauers, Vice-Președintele Departamentului de Sustenabilitate al Procter & Gamble, a declarat:

Avem o viziune pe termen lung care presupune tranziția spre folosirea energiei regenerabile în proporție de 100%, iar până în 2020 ne-am angajat să ajungem la 30%. Inițiativele precum RE100 sunt esențiale pentru scalarea eforturilor și pentru încurajarea colaborării între companiile cu aceeași viziune.

Anunțul celor 9 companii a fost făcut cu ocazia Săptămânii Climatice, care are în acest moment la New York. În cadrul acesteia, cei mai importanți lideri ai Organizației Națiunilor Unite se vor întâlni pentru a stabili agenda de dezvoltare durabilă post 2015.

Acum, numărul companiilor care s-au alăturat inițiativei RE100 a ajuns la 36, de la doar 12 în momentul lansării, acum un an. Printre companiile semnatare, se mai numără: IKEA, H&M, Nestlé, Philips, Unilever, SAP și Starbucks.

În acest ritm, previziunile Greenpeace cum că, până în 2050, vom produce și vom consuma doar energie regenerabilă nu mai par nerealiste.

 

Citește și:

Greenpeace: până în 2050, vom produce doar energie regenerabilă

În ce țări e profitabil să investești în regenerabile

Investițiile din regenerabile, la un pas de colaps

Regenerabilele înlocuiesc cu succes centralele nucleare în țările cele mai populate ale lumii

Jumătate din electricitatea Uniunii Europeane va proveni din surse regenerabile până în 2030

spot_img

Ultimele știri