Rabla continuă în 2015 cu eco-bonusuri de 1.500 de lei, în lipsa unui studiu de impact asupra mediului

Programul Rabla de înnoire a parcului auto va porni în acest an la începtul lunii martie, cu un buget cu 33% mai mare și cu un eco-bonus ridicat la 1.500 de lei pentru posesorii care vor să-și schimba mașina veche cu una mai puțin poluantă. 

8021241894_da0feb1993_z

Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, a anunțat astăzi că ministerul va lansa 25.000 de tichete electronice, 20.000 pentru persoanele fizice și 5.000 pentru personae juridice. Cei care vor să scape de mașina veche vor primi o primă de casare de 6.500 de lei și vor putea primi și un eco-bonus de 1.500 de lei dacă mașina pe care o achiziționează îndeplinește una dintre următoarele condiții:

  • Mașina are un motor care generează mai puțin de 100 de grame pe kilometru
  • Mașina face parte din categoria euro 6
  • Mașina este electrică sau hibridă

De programul Rabla poate beneficia orice cetățean român care vrea să scape de mașina veche de minim opt ani. În 2015, prima de casare rămâne transferabilă, dar eco-bonusul nu se poate da de la o persoană la alta. Beneficiarii au avantajul că pot obține mai multe eco-bonusuri în funcție de câte condiții îndeplinește mașina pe care o achiziționează. În acest an sunt disponibile 1.600 de eco-bonusuri, un număr dublu față de anul trecut.

Ministerul a publicat astăzi pe site Ghidul de Finanațare al programului Rabla, urmând ca acesta să fie în dezbatere publică timp de 10 zile. În această săptămână, Guvernul va aproba bugetul de 200 de milioane de lei al programului și vor fi validați producătorii și distribuitorii din cadrul programului. După aceste etape, programul va fi funcțional la începutul lunii martie.

“Mașina este un bun pe care putem să-l folosim pentru o viață mai bună, mai curată”, a spus ministrul Grațiela Gavrilescu cu ocazia anunțării programului, amintind că Rabla are ca scop îmbunătățirea calității aerului prin introducerea pe șoselele României a mașinilor nepoluante. În același timp, Ministerul Mediului nu deține nicio cercetare care să arate efectul programului Rabla asupra calității aerului.

Coaliția pentru Mediu din România a cerut Ministerului Mediului să nu mai investească în programul Rabla, în condițiile în care nu se cunoaște eficiența sa din punct de vedere al impactului de mediu. “Mai mult, dacă miile de autovehicule, dintre care cele mai multe nu mai circulau, au fost înlocuite cu mașini noi, care vor fi în circulație cel puțin zece ani, există posibilitatea ca acest program să fi contribuit, de fapt, la creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră”, se arată în declarația CMR.

Deși programul Rabla încurajează achiziționarea de mașini electrice, infrastructura este aproape inexistentă în România. Țara noastră are doar două stații publice de încărcare a bateriilor și un număr total de 98 de mașini electrice înmatriculate până la sfârșitul anului 2014.

Puteți citi și:

Aproape 100 de mașini electrice în România, dar infrastructură aproape inexistentă

Prin Rabla 2014 s-au vândut mașini de 250 de mil. euro

spot_img

Ultimele știri