În acest moment, puține dintre companiile din România care au bugete de CSR își consultă stakeholderii înainte să aleagă proiectele în care investesc. Prin urmare, rezultatele reflectă mai degrabă opțiunile personale ale decidenților decât nevoile comunităților. Green Report își propune să ajute companiile să decidă mai ușor domeniul în care merită să investească, cu ajutorul unui sondaj ale cărui rezultate vor fi prezentate în conferința Giving Back, pe 18 noiembrie.
În anul 2014, companiile din toată lumea au alocat 18.5 miliarde de dolari pentru susținerea cauzelor sociale, conform unui studiu realizat de organizația „Committee Encouraging Corporate Philanthropy”. Trebuie menționat faptul că studiul ia în calcul doar donațiile corporative, iar nu investițiile totale în CSR.
Totuși, este interesant de observat că domeniile care atrag cele mai mari sponsorizări la nivel global sunt educația (29%), sănătatea și serviciile sociale (25%), respectiv dezvoltarea comunității și a economiei (15%).
În România, în 2014, doar 11,6% dintre companii au solicitat deducerea a 20% din impozitul pe profit, conform Agenției Naționale de Administrare Fiscală. În total, este vorba despre aproximativ 554 de milioane de lei. ANAF nu deține însă date despre domeniile în care au fost investiți acești bani.
Green Report își propune să identifice domeniile în care românii consideră că ar fi cea mai mare nevoie de investiții de CSR din partea companiilor. În perioada 1.10.2015 – 15.11.2015, puteți vota pentru:
- educație
- sănătate și asistență socială
- implicare în comunitate
- cultură și artă
- protejarea mediului
- ajutor în caz de dezastre
- civism și afaceri publice
Rezultatele sondajului vor fi prezentate în cadrul conferinței Giving Back, pe care Green Report o va organiza în data de 18 noiembrie 2015, în București.
[yop_poll id=”6″]