Îmi zic: trebuie doar să ascult! Să mă opresc pentru o secundă … să pun un strop de răbdare … să inspir adânc și să mă las să aud. Pentru că știu că mintea și sufletul îmi vor fi uimite de ideile, creativitatea și pasiunea oamenilor frumoși din jurul meu. Să mă las prinsă între ideile lor ca un copil într-un roi de fluturi colorați. Dar de cele mai multe ori nu fac asta. Nu pentru că aleg, ci pentru că atenția mi-e “furată”. De zgomotele vocilor care acuză, de mutrele și grimasele celor nemulțumiți, de umbrele degetelor ridicate acuzator de unii către alții. Negațiile și acuzele, răutatea și ură au aripi puternice, aripi care pocnesc zgomotos când fâlfâie, care ridică tot praful picioarelor noastre doar ca să îl așeze peste fluturii mei colorați.
Azi am reușit. Să mă opresc și să caut “fluturii” din jurul meu. Şi atenția mea s-a oprit pe o idee bună. Aparține unei companii (Philips) sau mai precis unor oameni care lucrează pentru această companie. De obicei, mă abțin în a lăuda companiile, asta și pentru că știu să o facă singure într-un mod cât se poate de zgomotos și strălucitor. Dar aceasta e o inițiativă care chiar îmi place. Şi ce îmi place cel mai mult este că ne încurajează să gândim pozitiv. Să visăm, să dorim, să fim creativi, să fim mai buni, să fim altruiști, să ne gândim la alții, să ne gândim la copii, ai noștri sau ai altora, să încercăm măcar să contribuim la o lume mai bună.
Şi nu am înșiruit doar cuvinte în frază de mai sus. Fiecare cuvânt are legătură cu campania lor. Şi îmi place că ideea și mecanismul campaniei sunt simple și curate. Că au făcut o platformă (www.ideideviitor.ro ), au ales trei subiecte (“Perioada de sarcină”, “Start sănătos în viață” și “Rrecreere prin lumina” ) și că au cerut idei frumoase de la oameni. O parte dintre acestea vor fi doar citite, altele votate, unele vor produce schimbări în mintea noastră și, în cele din urmă, câteva se vor transforma în realitate prin finanțarea oferită de companie.
Ştiu, au mai fost campanii asemănătoare și, cu siguranță, vor mai fi. Dar pentru fiecare campanie de acest fel, undeva, în mediul online sau în viața noastră, există zeci de alte campanii negative și zgomotoase. Eu am ajuns într-o zonă a maturității și evoluției mele în care aleg să sprijin binele. Să laud succesul unuia și altuia, să-i încurajez pe cei care fac bine. Da, întotdeauna va exista un interes economic pe ici, pe colo. Dar, și nu încerc să termin cu vorbe de duh, decât să facem rău pe gratis, mai bine să facem bine pe banii unor companii. Eu nu pot spune nimănui ce să facă, să voteze sau cui să-i dea Like. Dar am dreptul de a alege să-mi fac vocea auzită pentru cauzele și ideile care mă inspiră.
Dacă simțiți ca mine, intrați pe www.ideideviitor.ro și puneți-vă ideile acolo. Cine știe, poate se vor transforma în realitate. Fiți optimiști.
Material realizat de Raluca Fișer, Președintele Asociației Green Revolution