Hochland produce în România de mai bine de 16 ani și în această perioadă nu a avut niciun accident de mediu.Pe întreaga activitate de până acum compania a reușit să reducă continuu cantitatea de deșeuri produse, raportată la cantitatea de produs finit, a declarat, pentru Green Report, Miclea Elian, investment engineer & environment responsible. Compania a fost desemnată a doua cea mai performantă companie în privința protecției mediului din România, potrivit Green Business Index 2015, competiție anuală care evaluează performanțele de mediu ale companiilor prezente pe piața românească.
Cine este Hochland, care sunt domeniile în care activitatea din România excelează în performanțe de mediu și care sunt inițiativele sau practicile adoptate în aceste domenii?
Hochland este unul din cei mai mari producători de brânză din Europa, cu fabrici în țară și în străinatate. Toate unitățile noastre de producție se găsesc în zone intacte de mediu. Pentru a respecta promisiunea pe care am făcut-o consumatorilor, aceea de a le oferi mereu produse de cea mai bună calitate, avem responsabilitatea de a menține natura intactă și de a ne realiza activitățile business cu grijă și respect față de mediul înconjurător. Produsele noastre sunt realizate prin procese cu un impact minim asupra mediului pe tot parcursul vieții lor, de la producție până la consum. Ele sunt fabricate cu un consum minim de resurse, utilizând tehnologii inovatoare nepoluante, pentru reducerea emisiilor de CO2, cu cea mai bună eficiență energetică, susținută de un comportament energetic conștient al angajaților noștri. Optimizăm în mod continuu procesele de producție pentru a realiza produse de calitate ridicată, prin procese stabile și sigure, protejând în același timp resursele naturale, prin menținerea unui nivel scăzut al impactului asupra mediului.
În cei 16 ani de când producem în România, nu am avut niciun accident de mediu. În toți acești ani am reușit să reducem continuu cantitatea de deșeuri produse, raportată la cantitatea de produs finit, am implementat colectarea și depozitarea selectivă, precum și valorificarea eficientă a deșeurilor reciclabile. În plus, la ambalarea produselor noastre folosim materiale cu impact minim asupra mediului, recuperabile sau reciclabile în proporție de peste 95%. Angajații noștri sunt instruiți și fiecare conștientizează importanța sa în vederea reducerii impactului asupra mediului.
Care ar fi aspectele unde compania consideră că există oportunități de îmbunătățire a performanțelor de mediu?
Credem că întotdeauna există loc de mai bine și tocmai de aceea tratăm cu seriozitate fiecare aspect de mediu care poate să influențeze performanțele companiei în acest domeniu. Pe viitor ne vom focaliza asupra transportului sustenabil și achizițiilor verzi.
Cum se implică managementul de vârf al Hochland în implementarea inițiativelor și a standardelor de mediu superioare în companie?
Conducerea de vârf a Hochland încurajează și susține inițiativele ce privesc conservarea mediului natural, deoarece una dintre cele mai importante valori ale companiei este legată de sustenabilitate și de folosirea resurselor mediului cu responsabilitate maximă.
Care au fost cele mai mari provocări în GBI 2015?
Deși suntem deja la a treia participare la competiția Green Business Index, a fost o provocare să analizăm mult mai în detaliu fiecare întrebare și să prezentăm documente justificative pentru fiecare răspuns încă din faza de completare a chestionarelor, ceea ce a necesitat un volum de muncă mai mare, în comparație cu anii precedenți. Desigur, un astfel de chestionar amănunțit dovedește încă o dată seriozitatea acestei competiții, lucru care nu poate decât să ne bucure.