Compania producătoare de bere HEINEKEN România încheie un parteneriat cu compania producătoare de energie ENGIE Romania pentru a accelera eforturile de decarbonare a trei fabrici de bere, cu finanțare prin PNRR.
Rezumat:
- În România, parteneriatul cu ENGIE și investițiile locale vor sprijini ambiția globală a HEINEKEN de a atinge Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030, și pe întregul lanț de valoare, până în 2040.
- Programul HEINEKEN Net Zero Production (i-NZP) a fost dezvoltat pentru a facilita și accelera măsurile care vizează reducerea emisiilor, susținând ambiția globală a HEINEKEN de a ajunge la Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030.
- În România, ENGIE devine partenerul HEINEKEN în implementarea măsurilor de decarbonare în toate cele 3 fabrici de bere locale, fiind așteptate progrese în reducerea emisiilor și beneficii pentru mediu.
HEINEKEN, compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume, a atins o nouă bornă în călătoria sa către Net Zero emisii de CO2, prin semnarea unor parteneriate adiționale în cadrul programului său global Net Zero Production.
Partenerii Heineken vor aduce expertiza tehnică, pentru a sprijini ambiția globală a HEINEKEN de a ajunge la Net Zero emisii de CO2 în Scop 1 și 2, până în 2030.
Domeniul de aplicare ale Scopului 1 „acoperă emisiile din surse pe care o organizație le deține sau le controlează în mod direct – de exemplu din arderea combustibilului în flota [proprie] de vehicule (dacă acestea nu sunt alimentate electric)”, precizeaza NationalGrid.com.
„Scopul 2 sunt emisiile pe care o companie le provoacă indirect și provin de unde este produsă energia pe care o achiziționează și o folosește. De exemplu, emisiile cauzate la generarea energiei electrice pe care o folosim în clădirile noastre ar intra în această categorie”, potrivit aceleiași surse.
În România, HEINEKEN va colabora cu ENGIE România pentru a implementa tehnologie de înaltă eficiență și soluții energetice, ca parte a traiectoriei de decarbonare a celor trei fabrici locale de la Miercurea-Ciuc, Ungheni (Mureș) și Craiova.
Printr-o colaborare între HEINEKEN, ENGIE Romania și ENGIE Impact, una dintre filialele grupului ENGIE, se vor implementa soluții de decarbonare, care vizează inclusiv economisirea energiei, instalarea de pompe de căldură și a unui biodigestor la una dintre fabrici.
„Partenerii noștri vin cu expertiză în domeniul lor de activitate, cunoașterea celor mai bune soluții tehnologice disponibile și o perspectivă din exterior cu privire la problemele pe care încercăm să le rezolvăm,” a spus Magne Setnes, Chief Supply Chain Officer la HEINEKEN.
„Aceste abilități sunt esențiale pentru a sprijini HEINEKEN în atingerea ambițiilor sale către Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030, care nu pot fi realizate decât împreună. Colaborarea cu experți este esențială pentru a atinge aceste ambiții cu rapiditatea și amploarea de care avem nevoie.”
Potrivit lui Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România, Parteneriatul firmei producatoare de bere cu ENGIE le va permite să faca un pas esențial către Net Zero emisii de CO2 în România.
„Aceasta a fost o prioritate pentru noi încă de la anunțarea ambiției globale a HEINEKEN de a-și decarbona producția!,” a adăugat acesta.
Proiectul de investiții al companiei de bere se realizeaza cu finanțare obținuta prin Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR).
Abordarea proupsă de Engie Romania consta în soluții și tehnologii inovatoare pentru decarbonarea și utilizarea căldurii, de la strategie la execuție, potrivit lui Nicolas Richard, CEO ENGIE Romania.
„Strategia noastră combină producția de biometan rezultat din deșeurile fabricilor de bere și recuperarea căldurii prin pompe de căldură. Această abordare personalizată va contribui la ambițiile globale ale HEINEKEN de a atinge Net Zero”, a spus acesta.
Programul Integrated Net Zero Production a fost lansat pentru a adresa o parte din emisiile globale generate de HEINEKEN care provin din producția de băuturi, cu scopul de a stabili o echipă interfuncțională de experți interni și furnizori externi, care să conducă la rezultatele necesare.
În 2023, obiectivele HEINEKEN globale Net Zero și FLAG (Forest, Land and Agriculture) au fost aprobate de inițiativa Science Based Targets (SBTi) [Tinte Bazate pe Stiinta], compania devenind primul producător de bere global care a trecut de această etapă de sustenabilitate.
În România, HEINEKEN are 1.100 de angajați. În plus, compania declară ca aproximativ 70% din ingredientele folosite producerii berii sunt aprovizionate de la furnizori locali.
ENGIE Romania şi filialele sale deservesc un portofoliu de peste 2,2 milioane de clienţi, operează o reţea de distribuţie de 23.255 km, deţin o capacitate de producție din surse verzi de 211 MW şi au peste 4.300 de angajaţi. Grupul ENGIE Romania a realizat investiții în valoare de 6.760 milioane de lei din 2005 până la 31 decembrie 2023.