În urma prăbușirii acțiunilor Renault la bursă, ministrul francez al Mediului și cel al Economiei i-au asigurat pe acționari și pe angajați că nu există motive de îngrijorare, întrucât nu s-au descoperit mecanisme de fraudare a testelor de emisii, în urma verificărilor realizate de agenții anti-fraudă.
Ieri, acțiunile grupului Renault au înregistrat cea mai mare scădere pe bursă din ultimii 20 de ani, ajungând de la 86.6 la 69.7 euro și provocând pierderi de peste 5 miliarde de euro. Prăbușirea a fost cauzată de suspiciuni referitoare la o posibilă fraudare a testelor de emisii, apărute după ce agenții anti-fraudă din cadrul Ministerului francez al Economiei și Finanțelor au verificat mai multe sedii ale companiei.
Reprezentanții Renault au precizat că agenții nu au detectat mecanisme de fraudare, iar autoritățile franceze au confirmat declarațiile lor. Ministrul Ecologiei și Energiei, Ségolène Royal a asigurat investitorii de corectitudinea companiei: „Nu există nicio fraudă la Renault. Acționarii și angajații pot sta liniștiți.”
Şi ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a încercat să liniștească spiritele, precizând că a fost vorba doar de controale de rutină și că reputația companiei nu ar trebui să aibă de suferit.
Totuși, Royal a confirmat faptul că unele autoturisme Renault emit mai mult dioxid de carbon și oxizi de azot decât o permite legislația europeană. La sfârșitul anului 2015, compania a anunțat că va investi 50 de milioane de euro, pentru a alinia valorile emisiilor din timpul testelor la cele înregistrate în condiții normale de trafic.
Citește și:
Scandalul Dieselgate continuă. Acțiunile Renault scad cu 20%