Greenpeace: 5 motive pentru care industria auto trebuie să se schimbe repede

Cu ocazia Salonului Auto Internațional de la Frankfurt, care a avut loc în această lună, Greenpeace a tras un semnal de alarmă: industria auto din întreaga lume trebuie să se schimbe. Motivele sunt schimbările în profilul consumatorului, evoluția tehnologiei și politicile guvernamentale, care presează producătorii auto să se transforme, spun cei de la Greenpeace.  

greenpeace
foto: wikimedia commons

În timp ce marii producători de mașini care au participat în această lună la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt s-au arătat dornici să spună în câte secunde ajung mașinile lor de la 1 la  la 100 de km, se poate vedea o schimbare. Alegerile consumatorului, evoluția tehnologiei și politicile guvernamentale presează industria să se schimbe. Remarca a fost făcută de Richard Casson de la Greenpeace Marea Britanie. El spune că sunt 5 motive principale pentru care industria auto trebuie să se schimbe și trebuie să o facă repede.

        1.  Schimbările Climatice

În timp ce unii producători de mașini afirmă că au reușit să-și facă modelele de mașini diesel și pe benzină din ce în ce mai eficiente, realitatea este alta. În multe țări, emisiile produse de mașini contribuie la mai mult de 20% din totalul de emisii de CO2.

Cu toate că, în multe țări, sectorul producției de energie electrică a început să-și reducă amprenta de carbon, sectorul transporturilor a eșuat.

„Cu nevoia din ce în ce mai puternică a rezolvării problemei schimbărilor climatice, producătorii de mașini nu mai pot acționa după vechile reguli pentru prea mult timp”, crede Richard Casson.

        2. Poluarea aerului

Potrivit unui studiu publicat în revista Nature, în 2007, dintre cele 3,45 de milioane de morți premature cauzate de poluare, în jur de 22% (762.400) au fost cauzate de transportul internațional de bunuri.

În Europa se înregistrează aproximativ jumătate de milion de decese premature din cauza poluării. Producătorii de mașini care vor rămâne fixați pe vânzarea mașinilor convenționale vor ieși din preferințele publicului. Motivul este că îngrijorarea opiniei publice din cauza poluării a aerului este din ce în ce mai mare, spun cei de la Greenpeace.

      3. Petrolul și interzicerea mașinilor diesel

În timp ce se desfășura Salonul Auto de la Frankfurt, Franța, Marea Britanie și China făcuseră deja publice planurile lor de a interzice vânzarea mașinilor tradiționale. De asemenea, Volvo anuțase încă din iulie că din 2019, toate modelele noi de mașini produse vor fi doar electrice și hibride.

Mașinile convenționale pe combustibili fosil vor fi de domeniul trecutului. În următorii 5-10 ani, industria auto se va schimba mai mult decât a făcut-o în ultimii 50 de ani. Sunt afirmațiile CEO-ului General Motors, Mary Barra, făcute anul trecut, înaintea Forumului Economic de la Davos.

      4. Dieselgate

Au trecut aproape doi ani de când izbucnea scandalul Dieselgate. Atunci, producăroul german Volkswagen era acuzat că a trucat, cu ajutorul unui soft, testele de măsurare a emisiilor de gaze de eșpament pentru mașinile diesel.

„În timp ce alți producători de mașini, cum ar fi Volvo și Jaguar Land Rover, și-au luat angajamentul că vor renunța mașinile diesel și pe benzină, Volkswagen mai are multe de făcut până să-și spele păcatele”, scrie Richard Casson.

      5. Car-sharing

ONU estimează că, până în 2050, populația lumii va ajunge la 9,8 mld de locuitori. Având în vedere că trendul este ca populația lumii să se mute în orașe, asta ar putea însemnă că un număr din ce în ce mai mare de oameni au nevoie de un mijloc de transport. Cu apariția unor servicii de car-sharing precum Uber sau Taxify, o parte a populației ar putea să reconsidere transportul: o mașină proprie reprezintă un cost prea mare. Ceea ce se și întâmplă un anumite părți ale lumii, de exemplu în Eleveția, unde tinerii nu mai mai vor să aibă propria lor mașină.

 

spot_img

Ultimele știri